IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стрийминг битката на Netflix, Amazon и Disney се пренася в чужбина

Пазарът в САЩ става все по-наситен и компаниите търсят възможности за растеж зад граница

16:20 | 02.05.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chona Kasinger/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chona Kasinger/Bloomberg

Близо половината от новото съдържание на Netflix са продукции, базирани извън САЩ, като близо 38% от съдържанието не е на английски език към средата на март, посочват от Ampere Analysis.

В Южна Корея Netflix наскоро обяви, че ще инвестира 500 млн. долара в съдържание на местния език.

Плановете на компанията са през тази година да инвестира 17 млрд. долара в съдържание, а между 2018 г. и 2020 г. тя удвои инвестициите си в оригинални продукции на чужди езици. Netflix се предлага в над 190 държави и има над 200 млн. абонати по целия свят.

Що се отнася до Disney, Ampere твърди, че 24% от новото съдържание, което се разработва за платформата, е базирано в чужбина. Само 3% от съдържанието на Disney+ към средата на март е идвало зад граница. Disney предлага платформата си в 59 страни и успя да привлече над 100 млн. абонати за година и половина.

По време на деня си за инвеститори през декември Disney заяви, че ще харчи по 9 млрд. долара годишно до 2024 г. за съдържание за Disney+, което може да включва 50 международни проекта. След това през февруари обяви 10 европейски проекта за страни, включващи Франция, Италия и Германия.

В Amazon обемът на оригиналното съдържание на местни езици се удвоява всяка година от 2017 г. насам, твърди Джеймс Фарел, ръководител международни оригинални продукции в Amazon Studios. „Ако искате да имате успешна услуга в Япония или Бразилия, трябва да имате японски или бразилски предавания“, коментира Фарел.

Наскоро Amazon обяви, че нейната услуга Prime има над 200 млн. абонати, а броят на международните абонати на видео стрийминг платформата е скочил с повече от 80% през 2020 г. в сравнение с предходната.

Докато възможностите за растеж в чужбина се увеличават, пазарът в Съединените щати става все по-наситен през последните години, тъй като много компании пуснаха свои стрийминг услуги. Над 80% от американските потребители плащат за поне една стрийминг платформа, а средно един абонат плаща за четири, сочи доклад на Deloitte, публикуван тази седмица.

Присъединявайки се към Amazon, базираните в САЩ стрийминг конкуренти като HBO Max и Apple TV+ увеличават инвестициите си в съдържание на различни езици, в опит да привлекат международните абонати. Apple TV+ е налична в над 100 страни, а HBO Max планира да се появи в още 50 до края на годината.

Усилията за създаване на повече съдържание в чужбина променят глобалната развлекателна индустрията. Филмите създадоха по-голяма конкуренция за сценаристите, актьорите и другите членове на филмовите екипи извън Холивуд, заплашиха телевизионните мрежи и дистрибуторите в други страни и повдигнаха въпроси за равностойното заплащане и правата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 2
дядя Вова
преди 3 години
Ленчей, стриимингът бил важен.А как се пускат айдуци, не е ли важно?Ето ти вече един смислен "стриим". Тука е заровено куче.Демонократично куче:https://youtu.be/nOLXToH9zAA
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още