Близо половината от новото съдържание на Netflix са продукции, базирани извън САЩ, като близо 38% от съдържанието не е на английски език към средата на март, посочват от Ampere Analysis.
В Южна Корея Netflix наскоро обяви, че ще инвестира 500 млн. долара в съдържание на местния език.
Плановете на компанията са през тази година да инвестира 17 млрд. долара в съдържание, а между 2018 г. и 2020 г. тя удвои инвестициите си в оригинални продукции на чужди езици. Netflix се предлага в над 190 държави и има над 200 млн. абонати по целия свят.
Що се отнася до Disney, Ampere твърди, че 24% от новото съдържание, което се разработва за платформата, е базирано в чужбина. Само 3% от съдържанието на Disney+ към средата на март е идвало зад граница. Disney предлага платформата си в 59 страни и успя да привлече над 100 млн. абонати за година и половина.
По време на деня си за инвеститори през декември Disney заяви, че ще харчи по 9 млрд. долара годишно до 2024 г. за съдържание за Disney+, което може да включва 50 международни проекта. След това през февруари обяви 10 европейски проекта за страни, включващи Франция, Италия и Германия.
В Amazon обемът на оригиналното съдържание на местни езици се удвоява всяка година от 2017 г. насам, твърди Джеймс Фарел, ръководител международни оригинални продукции в Amazon Studios. „Ако искате да имате успешна услуга в Япония или Бразилия, трябва да имате японски или бразилски предавания“, коментира Фарел.
Наскоро Amazon обяви, че нейната услуга Prime има над 200 млн. абонати, а броят на международните абонати на видео стрийминг платформата е скочил с повече от 80% през 2020 г. в сравнение с предходната.
Докато възможностите за растеж в чужбина се увеличават, пазарът в Съединените щати става все по-наситен през последните години, тъй като много компании пуснаха свои стрийминг услуги. Над 80% от американските потребители плащат за поне една стрийминг платформа, а средно един абонат плаща за четири, сочи доклад на Deloitte, публикуван тази седмица.
Присъединявайки се към Amazon, базираните в САЩ стрийминг конкуренти като HBO Max и Apple TV+ увеличават инвестициите си в съдържание на различни езици, в опит да привлекат международните абонати. Apple TV+ е налична в над 100 страни, а HBO Max планира да се появи в още 50 до края на годината.
Усилията за създаване на повече съдържание в чужбина променят глобалната развлекателна индустрията. Филмите създадоха по-голяма конкуренция за сценаристите, актьорите и другите членове на филмовите екипи извън Холивуд, заплашиха телевизионните мрежи и дистрибуторите в други страни и повдигнаха въпроси за равностойното заплащане и правата.
преди 3 години Ленчей, стриимингът бил важен.А как се пускат айдуци, не е ли важно?Ето ти вече един смислен "стриим". Тука е заровено куче.Демонократично куче:https://youtu.be/nOLXToH9zAA отговор Сигнализирай за неуместен коментар