След месеци на оплаквания от страна на радващите се на държавни стимули автомобилни производители, недостигът на чипове принуди още една компания да алармира за евентуални проблеми, подчертавайки, че автомобилите не са единствената индустрия, която страда заради дефицита при полупроводниците.
Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics Co. може да отложи пускането на втория си флагман при смартфоните през тази година, заявиха ръководителите на компанията на годишното събрание на акционерите. Въпросът е дали следващият Galaxy Note ще излезе през втората половина на 2020 г. или ще бъде отложен за 2022 г. Концернът представи три варианта на своя Galaxy S21 през януари, така че евентуално забавяне тук няма да помрачи бизнеса му с телефони, пише в коментар за Bloomberg Тим Кулпан.
Note серията представлява около 5% от продадените бройки смартфони на Samsung през последните две години, според IDC, но носи по-значителен дял от приходите, защото е една от най-скъпите серии.
Производители на чипове като Samsung и TSMC са в челните редици на глобалните усилия за справяне с недостига на доставките на чипове. Дефицитът затвори автомобилни заводи по целия свят, а сега застрашава доставките и на други продукти.
Това доказва на автомобилните производители, че недостигът на чипове за индустрията не е нещо лично. Автомобилните компании от Европа до САЩ се оплакват от факта, че доставчиците на полупроводници не са приоритизирали производството на автомобилни чипове за сметка на други сектори, като смартфони, компютри и игрови конзоли.
Японският концерн Honda Motor Co. е най-актуалният пример по темата, заявявайки, че ще преустанови работата в редица свои съоръжения в Северна Америка за една седмица поради недостига на чипове, задръстванията на пристанищата и застудяването.
Някои производители на автомобили притиснаха политиците да се обърнат към властите в Тайван с апел към стимулиране на местното производство на чипове. Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. обяви през януари, че работи за приоритизиране на производството на автомобилни електронни компоненти.
Но за да бъдем откровени, доставките на автомобилни чипове представляват само 3% от приходите на TSMC. И именно автомобилните производители бяха тези, които допуснаха грешката да свият поръчките на критични компоненти по време на националните блокади миналата пролет, което в крайна сметка доведе до дефицит на автомобилни чипове. Toyota Motor Corp. се оказа достатъчно разумна, за да отложи своята нова фабрична система, която съкращава значително времето за производство, за да си осигури запас от компоненти.
Samsung е единствената компания в света, която произвежда смартфони, както и ключовите компоненти, които ги изграждат - дисплеи и чипове. Така че, когато нейните ръководители предвещават недостиг от шест месеца, съществува вероятност да става въпрос за скрита игра, която няма нищо общо с автомобилната индустрия.
Ограниченията при доставките на чипове могат да послужат като удобна причина за преосмисляне на графика за пускане на нови продукти на Samsung, особено като се има предвид, че Note трябваше да излезе едновременно с новия флагман на iPhone.
Ако един голям производител на чипове с добри познания по всички аспекти на производството на електроника може да изпадне в затруднение малко след пускането на нова версия на основен продукт, трябва да се доверим на думите, но да имаме едно наум, защото, ако има компания, която може да реши проблемите си с доставките на чипове, то това е именно Samsung.