По-новите социални мрежи, освен че трябва да се справят със заплахата от копирането на функциите им, също така трябва да определят бизнес моделите си в една индустрия, в която повечето разходи за дигитални реклами отиват при Facebook и Google. Snap, компанията майка на Snapchat, остава нерентабилна, въпреки че през последния си отчетен период записа най-големия си тримесечен растеж от близо пет години.
Clubhouse проучва възможностите изпълнители да получават бакшиши и да предлага платени събития и такси за членство, които биха дали на потребителите достъп до допълнително съдържание, обявиха основателите на компанията по време на скорошен разговор в приложението.
Clubhouse може да постигне успех с изграждането на платени функции заради усещането за ексклузивност. В приложението може да се присъедините, само ако имате покана, но тези покани не са толкова трудни за набавяне. Големите имена в платформата също са фактор за привличането на потребители. Вече видяхме Марк Зукърбърг, Илон Мъск, Линдзи Лоън и други.
След като Мъск привлече аудитория от хиляди хора в приложението по време на късна вечерна поява в един от разговорите миналия месец, той написа в Twitter, че се е съгласил да се присъедини към рапъра Кание Уест за дискусия в Clubhouse. Появата на Мъск отчасти помогна за привличането на базирани в Китай потребители в Clubhouse, където те участваха в необичаен за страната им свободен дебат по теми, които са табу в Китай.
Всеки потребител на Clubhouse може да създаде виртуална стая, в която да се обсъждат всякакви теми. Директори от технологичната индустрия поставиха под въпрос доколко услугата ще оцелее, след като в нея няма никакви рамки за продължителността и качеството на разговорите, нито някакви филтри.
Част от растежа на Clubhouse може да се отдаде на Andreessen Horowitz, чиито партньори са едни от ранните и чести потребители, предизвикващи интерес в платформата. Фирмата говори за своите стартъп инвестиции в приложението и надгради имиджа на най-новия си инвестиционен патньор Срирам Кришнан, който редовно организира дискусии в Clubhouse.
Откриването на следващия голям хит след дълъг застой в сектора за социални мрежи е мъчително за инвеститорите.
„Не сме имали Twitter или Instagram” от известно време, твърди Раян Грейв, технологичен инвеститор и бивш директор в Uber Technologies. Форматът на Clubhouse „дава усещането за подкаст социална мрежа“, допълва той.
Говорителка на Andreessen Horowitz е отказала да коментира. Говорителка на Clubhouse не е отговорила на въпросите и е отказала коментар от директор от компанията.
Както при всички онлайн общности, предизвикателството с модерацията излиза на преден план. Аудиото на живо е по-трудно за модериране от текст или снимки, което носи притеснения за това как Clubhouse и други базирани на звука платформи могат да бъдат използвани за тормоз и злоупотреби, твърди Трейси Чоу, която ръководи неправителствена организация, опитваща се да ограничи тормоза в сферата на рисковия капитал, и е главен изпълнителен директор на Block Party, приложение, подкрепено с рисков капитал, което помага да се защитят потребителите на Twitter от проблемно съдържание.
„Има много въпроси, за които мисля, че от Clubhouse изобщо не са помислили. Те [от компанията] са особено агресивни в особено бързото си развитие и не изграждат всички защити“, твърди Чоу.
Разговорите в Clubhouse имат модератори, които са обучени през приложението и имат властта да прекратяват разговори, които излизат извън контрол, или да докладват определени хора за проблемно поведение. И все пак качеството и практиките на модераторите се различават. Приложението е обект на критики заради антисемитско съдържание, а някои потребители се оплакват, че виждат и фалшиви акаунти.
Оуянг предупреждава, че рисковете от подвеждаща реч или реч на омразата в аудио приложенията са особено големи, тъй като „аудиосъдържанието не може да бъде цензурирано или модерирано бързо в реално време“.