IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Covid ускорява безконтактните пътувания, но повдига въпроси за поверителността

По-широкото използване на биометрични технологии може да доведе до „пълзене на функциите“, като инструментите ще се прилагат и за повече от предвидените функции

11:49 | 23.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Cole Burston/Bloomberg</em></p>

Снимка: Cole Burston/Bloomberg

Няма нарушение на правата за поверителност на хората, ако се използват инструменти за проверка, за да се потвърди, че физическото лице съвпада с това в документ за самоличност, за разлика от идентификацията, което означава да се намери неизвестен човек в тълпата. „Наистина е важно те да бъдат инсталирани по начин, съвместим с GDPR“, казва Шлютер във връзка с правилата на ЕС за защита на данните.

Той призовава операторите да гарантират, че пътниците могат действително да се откажат от обработката на данни, като посочи банерите за интернет бисквитки като лош пример за практика за отказ. "Докато на теория има някакво съгласие, в действителния живот това всъщност не е избор, защото едното е 1000 пъти по-удобно от другото", посочва той.

Според Льофер по-широкото използване на биометрични технологии може да доведе до „пълзене на функциите“, като инструментите постепенно ще започнат да се прилагат за повече от предвиденото им предназначение. „Голямо притеснение имаме дори ако някой въведе най-добрата система за удостоверяване, запазваща поверителността, това все още е огромна стъпка към добавянето на други слоеве върху нея“, казва той.

През октомври френският надзорен орган за поверителност заявява, че използването на разпознаване на лица за проверка на самоличността на летищата „не е без значение“ за правата и свободите на индивида. Регулаторът също така отбелязва, че е получил множество съобщения от индустрията с молба за подкрепа за въвеждане на технология, която отговаря на законите за поверителност.

Star Alliance посочва в изявление, че изтрива своята „галерия на деня“ с изображенията на хора, които са използвали услугата след приключване на пътуването, както и че в системата на организацията не остава лична информация.

Ричард Карет, директор по маркетинг и комуникации в компанията, посочва, че „регламентите за поверителност на данните са включени в дизайна на системата“ и че при записването „пътниците могат да управляват съгласието на подробно ниво“.

„Базата данни на Star Alliance Biometrics е криптирана, снимките на регистрираните клиенти не са изложени на летища или авиокомпании, те се преобразуват в уникален биометричен шаблон, който се използва за съвпадение“, казва още той.

С един куршум два заека

Въпреки че новата технология може да помогне за успокояване на нервите относно риска от коронавирусна инфекция, тя също така помага на летищата да се справят с проблем, който е отпреди пандемията – опашките.

Първите седмици на използване на технологията за разпознаване на лица в Германия са допринесли за скъсяване на времето за обработка, което е ускорило преминаването на хората през пунктовете. Това е още по-важно за летищата на фона на продължаващата пандемия заради изискването за социална дистанция.

Проучване на ръководителя на въздушното движение Eurocontrol през септември установи, че за да обработят същия брой пътници, като същевременно осигуряват социално дистанциране, хъбовете ще се нуждаят от 50 процента повече пространство при чекиране, 100 процента повече пространство при контрола на сигурността и до 50 процента повече пространство при качването.

Разбира се, друг ефект от пандемията е, че пътническите пътувания с въздушен транспорт не се очаква да се върнат на нивата отпреди кризата до 2025 г. До това време можем да се надяваме, че мерките за социална дистанция няма да ги има. Дигиталното наследство обаче ще остане и ще се развива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още