IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ванеса Папас - жената, която трябва да преведе TikTok през най-голямата криза

Във време, в което приложението се бори с проблеми на няколко фронта, една жена зае поста временен изпълнителен директор, за да се справи с всичко

09:42 | 09.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty Images</em></p>

Снимка: Getty Images

„Родена медиен магнат“

Тези, които познават Папас, я описват като тиха и внимателна личност, с голям опит в работата със звезди от социалните мрежи, а според телевизионния продуцент Кит Лейбърн е „родена медиен магнат“.

„Тя беше от типа хора, които идват и си вършат работата, оглеждат всичко и разбират кое трябва да се свърши“, посочва Сайберт.

Когато Папас се присъединява към компанията в края на 2018 г., TikTok все още е смятан лоша алтернатива на Instagram и YouTube. Платформата е известна най-вече с видеа на танцуващи и пеещи тинейджъри, както и с фийда, залагащ на алгоритъм, който прави по-лесно видеата да стават особено популярни за кратък период от време.

Сега TikTok и Папас се борят с по-сериозни проблеми. TikTok работи по детайлите около предложената сделка с американското правителство, за да реши проблема с обвиненията, че носи риск за националната сигурност. Папас твърди, че е „категорично несъгласна“ с подобни твърдения. Миналата година TikTok и ByteDance предложиха сделка, която ще вкара в компанията американски инвеститори, в това число Oracle и Walmart. Президентът Доналд Тръмп одобри това, но службите, които анализират чуждестранни инвестиционни сделки и опасенията за националната сигурност, още не са дали зелена светлина. Не е ясно какво точно ще се случи, когато Тръмп отстъпи поста си на Джо Байдън този месец.

През септември пред New York Times Папас заяви, че не е включена в преговорите за сделката. Вместо това тя се фокусира върху общността от създатели на съдържание и потребителите.

„Фокусирана съм върху това да гарантираме, че предлагаме невероятно преживяване на стотиците милиони хора, които влизат в нашата платформа за развлечение и за да се свързват“, коментира Папас пред CNN.

След като YouTube придобива Next New Networks през 2011 г., Папас прекарва близо 8 години в сайта, който е собственост на Google, където работи за развитието на публиките, ръководи инициативи за стратегически растеж и създава насоките с най-добри практики и съвети за създателите на съдържание.

Въпреки че регулациите вероятно са най-директната заплаха за TikTok в момента, животът на всяка една социална мрежа се корени в мрежата ѝ от потребители и инфлуенсърите, които ги привличат. Но през месеците, в които отношенията на TikTok с американското правителство бяха като танго, конкурентите побързаха да се опитат и да привлекат притеснените инфлуенсъри и потребители с копирани продукти и с пари.

Instagram пусна „Reels”, YouTube тества „Shorts”, а Snapchat предложи „Spotlight”, като плаща по 1 млн. долара на ден на хората, които правят най-забавни видеа. Има и по-малки конкуренти на TikTok, като Triller, Byte и Dubsmash, която наскоро беше придобита от Reddit.

Преди Папас да поеме ръководството, тя зае ролята на успокояваща създателите на съдържание и уверяваща ги, че услугата ще продължи да работи в дългосрочен план.

„Не планираме да ходим никъде“, коментира Папас във видео, публикувано в официалния акаунт на TikTok в началото на август, веднага след като Тръмп заяви, че ще забрани приложението. „Когато става дума за сигурност, ние изграждаме най-сигурното приложение, защото знаем кое е най-правилното действие... Тук сме задълго“.

Изведнъж Папас се оказа тази, чието видео стана много популярно. То беше гледано над 56 млн. пъти в TikTok, а някои потребители дори ѝ благодариха и я нарекоха „кралица“ и „икона“. Скоро след това Папас даде интервю за The Today Show.

Не е ясно колко дълго тя ще заема своята временна позиция и дали няма стане главен изпълнителен директор за постоянно, ако и когато TikTok финализира инвестиционната сделка с Oracle и Walmart. (TikTok отказва да коментира въпрос). Но вероятно тя ще остане движеща сила в света на социалните мрежи, където и да се озове.

„Тя гледа на света през очите на творец“, коментира Сайбърт. „Където и да отиде следващото поколение творци, знам, че тя ще бъде там, за да ги последва“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още