Компанията не е отговорила на запитването за коментар относно това как се справя Quip.
Salesforce заяви, че ще направи Slack свои основен интерфейс, който клиентите ѝ ще използват, за да влизат в по-широкия ѝ пакет от софтуерни инструменти. Но някои анализатори твърдят, че обединяването на софтуера на Salesforce с този на Slack ще бъде предизвикателство или ще отнеме повече време. Когато Microsoft придоби социалната мрежа LinkedIn през 2016 г., тя бавно премина към интеграция, отчасти поради опасения, че бързите действия биха довели до сериозни проблеми.
Slack отдавна е смятана за цел за придобиване от анализаторите, но главният ѝ изпълнителен директор Стюарт Бътърфийлд се бореше за нейната самостоятелност. Той вярваше в своята визия за офис, в който софтуерът за сътрудничество е алтернатива на офисния имейл, и за платформа, около която компаниите могат да интегрират различни бизнес инструменти.
През 2015 г. Slack отхвърли предложението да бъде погълната от Microsoft, а миналата година стартъпът стана публичен.
За да сключат сделката, която беше обявена във вторник, Тейлър, бивш главен технологичен директор на Facebook, и Бътърфийлд използваха личните си отношения, градени в продължение на повече от десетилетие. Двамата директори, които са работили в стартъпи, се познават от по-рано, твърди Тейлър. По думите му познанството им датира от времето, когато Бътърфийлд е управлявал платформата за споделяне на снимки Flickr, която беше придобита от Yahoo.
“Познавам Стюарт от много години и запасих тази връзка докато съм в Salesforce”, коментира Тейлър. „Това наистина беше предимство при преговорите“.
По време на годишната среща с клиентите на Salesforce в сряда Бътърфийлд заяви: „Това е ключов момент и възможност наистина да трансформираме начина, по който работим, така че да не зависим толкова от физическия офис“.
Когато Тейлър и Бътърфийлд разкриват идеята си за сделка, Бениоф казва, че лесно се е убедил да плати повече за Slack.
Предложената трансакция не просто е най-голямата за Salesforce, тя е и поредната за тази година, в която голяма технологична компания използва скока на цената на акциите си заради пандемията, който да ѝ помогне да плати за скъпо придобиване.
Nvidia, чиито акции записаха значителен скок на цената, защото геймингът преживя бум по време на блокадите, заяви, че ще използва акции за планираното си придобиване за 40 млрд. долара на компанията за дизайн на чипове Arm Holdings. От своя страна Advanced Micro Devices обяви, че ще придобие производителя на чипове Xilinx за 35 млрд. долара в акции.
Цената на книжата на Salesforce беше скочила с близо 50% през тази година, когато стана ясно, че е в напреднали преговори за покупката на Slack. Бениоф заяви, че успехът на компанията по време на пандемията ѝ е вдъхнал кураж да действа. По думите му, когато вирусът е нанесъл първия си удар, Salesforce е била предпазлива.
„Криехме се и бяхме като всички, скрити под бюрата си. След това осъзнахме, че, можем да постигнем успех благодарение на всичко това“.