Година по-рано гигантът похарчи над 5 млрд. долара за доставчика на облачни услуги MuleSoft. Тази година пък разкри, че придобива доставчика на облачен софтур Vlocity.
Бениоф пък отдавна е сред най-популярните директори от Силициевата долина, който открито изказва мнението си по различни въпроси, използвайки събития като Световния икономически форум в Давос, за да говори за каузи и да поддържа имиджа си.
Базираната в Сан Франциско компания направи голям ход и в развиващото се поле на изкуствения интелект, като разработи инструменти, които могат да помогнат на клиентите да използват по-добре своите данни. През 2016 г. тя придоби PredictionIO, която прави софтуер за изграждането на приложения за машинно обучение. Това последва покупката на MinHash и Tempo AI – две компании за машинно обучение. През 2014 г. тя придоби RelatelQ, която също е специализирана в тази област.
Навлизането в сферата на решенията за съвместна работа отдавна е в дневния ред на Salesforce. През 2010 г. тя пусна Chatter – частна социална мрежа, в която компании могат да работят заедно. А през 2016 г. добави към портфолиото си Quip за 500 млн. долара. Компанията разработваше приложение за съвместна работа по документи в облака. Нито един от тези продукти обаче не привлече много последователи. Придобиването на Slack, което Salesforce и преди се е опитвала да прави, веднага ще направи компанията голям играч на този пазар. Slack има над 130 хил. клиенти, които си плащат.
Salesforce, която е отказала да коментира въпроса, преследва Slack, докато конкуренцията в основния ѝ бизнес със софтуер за управление на отношенията с клиентите нараства. Този месец Adobe обяви, че ще придобие платформата за маркетинг специалисти Workfront за 1,5 млрд. долара. Освен това Microsoft дава тласък на своя конкурентен продукт, наречен Dynamics. Salesforce все още има най-голям дял (20,1%) от глобалния пазар за 2019 г., спрямо 2,6% за Dynamics, сочат данни на Gartner.
Дори и да грабне Slack, Salesforce ще остане сравнително малка спрямо Microsoft. През последната фискална година базираната в Редмонт, Вашингтон, компания генерира 143 млрд. долара приходи благодарение на своя корпоративен софтуер, облачната си инфраструктура и потребителски бизнеси, като този с видео игрите, който преживява бум по време на пандемията. Приходите ѝ са близо девет пъти повече спрямо годишните приходи на Salesforce. Пазарната капитализация на Microsoft надвишава 1,6 трлн. долара, т.е. е около шест пъти по-голяма от тази на Slack и Salesforce, взети заедно.
Миналата година Salesforce заяви, че иска да достигне 28 млрд. долара годишни приходи от продажби за фискалната 2023 г. През последната си фискална година показателят достигна 16 млрд. долара.
„Той наистина се нуждае от това да разраства компанията“, коментира Марк Мордлър, старши анализатор в Bernstein Research. „Нуждае се от друго голямо придобиване. Slack му дава голямо придобиване. Дава му приходи“.
преди 3 години ако във всеки един от 257-те града на България , по трима-четирима бай гошовци чакат веднъж - два - три пъти месечно да им продаваш разлини неща , и ти е писнало да си търсиш постоянно нископлатен и честен персонал в търговският отдел ... то това е софтуер за такива случаи ... :)))p.s. абе трябва и приличен марж да имаш , даже и май трима-четирима бай гошовци на град няма да ти стигнат , повечко ще трябва . ей са се зачетох колко стига средномесечна такса при тях при обемна работа ... май няма в твоя случай с нищо да ти помогне ... :)))иначе , мобилна crm система ... б***хти кинтите въртят $17млрд ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не и познавам тия софтуери , нито Slack , нито Teams , какво правят, как подобряват продажбите ? Дали в Българските условия са приложими ? Когато продаваме нещо на бай Гошо от гр.Симитли - дали сотуера на Slack ще ни влезе в употреба.Нека който знае, да разкаже повече за тези софтуери. отговор Сигнализирай за неуместен коментар