Междувременно японският конкурент Sony представи PlayStation 5 (PS5) като система „всичко в едно“, която дава на играчите достъп до ексклузивни игри, както и до нейните абонаментни услуги PlayStation Plus и PlayStation Now, които предлагат достъп до онлайн игри, някои безплатни заглавия и игри в облака.
Анализатори твърдят, че предшественикът на PS5 – PlayStation 4, до голяма степен е победил конзолата Xbox One на Microsoft благодарение на броя на ексклузивните игри, които продава. Вътрешните студиа на Sony са създали няколко популярни франчайза като “God of War” и “The Last of Us”.
По подобен начин Nintendo печели от огромния си каталог от интелектуална собственост със серии игри като „Animal Crossing” и “Super Mario”, които се превърнаха в хитове за милиони за нейната конзола Switch.
Компанията се отличава като не толкова притеснена от битката между новото поколение конзоли на Microsoft и Sony. Вместо това тя избра да яхне вълната на продължаващото търсене на Switch. Но все пак Nintendo не пропусна възможността да се присъедини към пазара на абонаменти и услуги, ползвайки своята функция Nintendo Switch Online, за да стимулира допълнителни продажби на софтуер.
Big Tech
Сега други технологични гиганти се насочват към този бизнес. Google, Amazon и Facebook вече пуснаха своите облачни гейминг услуги в опит да грабнат дял от достигащия 160 млрд. долара пазар.
Ахмад от Niko Partners твърди, че има две основни стратегии, наблюдавани при технологичните гиганти, или т.нар. Big Tech. От една страна, Google и Amazon се опитват да се конкурират със Steam и Epic Games като дигитални платформи за дистрибуция на игри. От друга страна, Facebook използва стрийминга на игри като рекламен инструмент.
Засега облачният гейминг се ползва предимно от онези потребители, които имат конзоли и искат да продължат да играят игрите, които им харесват, на други устройства, посочва Ахмад. За технологичните компании ще бъде добър вариант да се възползват от ръста на мобилните игри, които сега съставляват почти половината от целия пазар, твърдят от Newzoo.
Microsoft, компания с пазарна капитализация от 1,6 трлн. долара, вижда в гейминга в облака и абонаментите шанс да привлече повече потребители към своето съдържание. Компанията наскоро придоби Bethesda Softworks, издател на видео игри, който стои зад хитове поредици като „The Elder Scrolls“ и “Fallout”. Сделката е на стойност 7,5 млрд. долара.
„Съдържанието е от ключово значение за хората, насочващи се към абонаменти за игри, и е нещото, което хората търсят“, посочва Бонд, според която съдържанието на Bethesda ще помогне да се „ускори“ растежът на абонаментната услуга Game Pass.
Ахмад смята, че може да се задава по-голяма консолидация: „Способността на игрите да генерират огромни приходи в дългосрочен план ще бъде наистина важна за много от тези собственици на платформи“.