IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Google се превърна от съюзник на туристическите сайтове в мощен конкурент

Платформи като HomeToGo твърдят, че нямат избор, освен да се съобразяват с не съвсем благоприятните за тях условия на Google

20:54 | 14.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Миналата есен Triadvisor, Expedia Group и Booking Holdings обвиниха новите функции за търсене на хотели в Google за отвличане на трафика, който компаниите получаваха през безплатни линкове в органичните резултати от търсенето в Google. Компаниите са отказали да коментират въпроса.

„Google стана по-агресивна“, посочи по това време главният изпълнителен директор на Tripadvisor Стивън Кауфер.

Итнернет компанията твърди, че промените в нейните продукти са в полза на туристическите играчи.

Основаната през 2014 г. HomeToGo е изградила бизнес чрез събирането на обяви от други сайтове за наем на ваканционни имоти, както и директно от някои мениджъри на имоти. Търсачката на Google беше важен компонент за развитието на компанията, отчасти с реклами, но и с подобренията по уебсайта, които са ѝ позволили да се изкачи в списъка с търсенията на Google. Тъй като много търсения, свързани с пътувания, започват от Google, Андре твърди, че туристическите сайтове „до известна степен са зависими от Google”.

Той казва, че е съзрял опасност за бизнеса на HomeToGo, когато Google е пуснала инструмента си за търсене на обяви за ваканционни имоти. Компанията все още се радва на голям трафик, но директорите вярват, че инструментът на Google им струва потенциален растеж. През март 2019 г. HoMeToGo заведе жалба в Европейската комисия, в коят обвинява технологичната компания в злоупотреба с доминантно положение.

Някои компании за обяви за ваканционни имоти твърдят, че са били засегнати от новия начин, по който Google е започнала да показва резултатите. Кристи Кап, която управлява Kapp and Kappy B&B в Кисими, Флорида, казва, че директният трафик към уебсайта ѝ е спаднал значително откакто инструментът на Google за намиране на хотели се е появил заедно с обикновените резултати от търсенето. В последните четири седмици от 29 търсения в Google на точното наименование на нейната компания само четири са приключили с кликване на уебсайта, твърди тя.

Кап смята, че спадът се дължи на появата на инструмента на Google, който препраща потребителите към резервации през онлайн туристически агенции. Той твърди, че палаща комисионна за всяка резервация през агенция – нещо, което не трябва да прави, ако хората кликват директно на сайта ѝ.

По искане на Wall Street Journal HomeToGo да покаже количествения ефект от наличието на полето с обяви на Google. За заявките за търсене между юни и септември, където HomeToGo е била топ резултат, потребителите са кликвали на сайта в 7,82% от времето. Когато полето на Google се е появило над обикновените резултати от търсенето, потребителите са кликвали в 2,98% от времето. Като цяло, HomeToGo изчислява, че трафикът ѝ от редовни търсения с Google е поне с 20% до 30% по-нисък, отколкото би бил, ако Google не вмъкваше кутиите си за наем на ваканционни имоти.

Google казва, че работи по включването на агрегатори за обяви като HomeToGo в своите инструменти за туризма и очаква в следващите месеци тази опция ще стане налична.

„До голяма степен сте принудени да играете по правилата на големите“, посочва Андре. „В противен случай може да загубите“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още