„Забраната на китайски приложения оставя голяма празнина в индустрията“, коментира Нийл Шах, директор проучвания от Counterpoint Research. „Тя предлага повече възможности за утвърдени играчи от САЩ и другаде да разширяват пазарния си дял. Например забраната за TikTok е от полза за Instagram Reels”, посочва още той, визирайки конкурентната услуга на Instagram.
Реакцията на Индия срещу китайски технологии се случва в момент, в който САЩ продължават да оказват натиск върху най-големите фирми от Китай. През август президентът Доналд Тръмп издаде заповед, забраняваща трансакциите с Tencent и ByteDance, собственикът на TikTok. По-рано тази година Вашингтон направи промени, с които се опитва да ограничи достъпа на Huawei от критичните доставки на чипове.
„Както Индия, така и САЩ, виждат, че интересите им се доближават. Най-голямото правило на премиера Моди е да разчита на себе си. От отбраната до електронната търговия, той не иска Индия да разчита на нищо чуждо. И въпреки че Индия е изградила собствена вътрешна софтуерна индустрия, тя изостава в хардуера, като чиповете например“, посочва Пракаш. “Същевременно американски фирми търсят нова база за изграждане на хардуер и нова потребителска база, на която да предложат своите продукти. Всички печелят“.
Залозите на Силициевата долина в Индия
Технологичните гиганти от Силициевата долина отдавна искат да разширят присъствието си в Индия.
Apple, която има едва 1% пазарен дял в страната, миналата година започна да продава своите телефони iPhone XR, произвеждани в Индия. Гигантът от Купертино има амбициите да отвори първия си магазин за продажби на дребно там. Индийският пазар на смартфони е доминиран от Xiaomi и Samsung, които заедно разполагат с над 50% пазарен дял, сочат данни на Counterpoint Research.
Шах от Counterpoint твърди, че Apple не просто гледа на Индия като на ключов пазар за търсенето на смартфони, а и като място за производство, защото се опитва да намали зависимостта си от Китай.
„Индия има над половин милиард потребители на смартфони и е вторият по големина пазар на смартфони в света. Тъй като потребителите купуват третия или четвъртия си телефон в следващите години, те ще търсят по-добри устройства, което открива нови възможности за Apple в премиум сегмента“, посочва Шах. “Допълнително, антикитайските настроения потенциално могат да направят услуга на Apple, докато в момента в премиум сегмента OnePlus се конкуира сериозно с Apple”.
OnePlus е бранд за смартфони, собственост на китайската BBK Electronics.
Междувременно Индия се доказа като популярна за Facebook и чат приложението ѝ WhatsApp, както и за Android и YouTube на Google.
Facebook и Google наскоро са инвестирали общо 10 млрд. долара в индийската фирма Jio Platforms, която се занимава с дигитални услуги. Този ход е смятан като начин и двете технологични компании да получат по-голям отпечатък на индийския пазар.
преди 4 години И ти примерно да произвеждаш тези рутери и да вземаш добра заплата ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Към Китай как към кого :) Конкретен пример: рутерите които виждаш по магазините. Всички са китайски и имат бекдори в софтуера. Лично съм виждал поне на 3 различни марки. Цената е нереално ниска защото е спонсорирана от китайското правителство. Ако ти искаш да произведеш такъв рутер за тази цена е невъзможно ако играеш сам в Европа. Време е това да спре. Искам на продуктите у дома да пише - Made in Bulgaria или поне Made in EU. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ...И като как и към кого? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Време беше.Дано и Европа научи урока и го проложи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар