Докато TikTok се разрастваше в чужбина, младата ѝ работна сила се опитваше се справи с целия регулаторен лабиринт, свързан с експанзията. Властите в САЩ, Нидерландия и Франция започнаха да критикуват практиките ѝ, свързани със защитата на личните данни. През юни, заради опасения за киберсигурността, TikTok се оказа сред китайските приложения, забранени в Индия – най-големия пазар на услугата по брой сваляния. През юли южнокорейският телекомуникационен регулатор глоби TikTok за проблеми с опазването на данните на потребителите под 14-годишна възраст.
Анализ на Wall Street Journal от този месец установи, че от повече от година приложението е следило потребителите, използвайки тактика, забранена от Google, която ѝ позволява да събира уникални идентификатори от милиони мобилни устройства, без да позволява на потребителите да се откажат от това.
TikTok твърди, че вече не ползва тази опция и обеща да създаде „виртуална преграда“ между китайските и чуждестранните си потребители.
Администрацията на Тръмп се притеснява от потенциалния достъп на китайското правителство до потребителските данни в TikTok. Националният закон за сигурността в Китай задължава местните компании да съдействат на разследвания, свързани с националната сигурност. Според Фъргъс Раян, анализатор в Австралийския институт за стратегически политики, това означава, че ByteDance вероятно няма да се бори особено с конкретни искания за достъп до информация от страна на властите в Пекин.
ByteDance твърди, че не споделя данни с китайското правителство и не би го направила, ако бъде призована да го стори.
В края на миналата година, когато Комисията за чуждестранни инвестиции в САЩ започна преглед на практиките на ByteDance и TikTok, за да се увери, че те не носят риск за националната сигурност, Джан се обърна за съвет към президента на Microsoft Брад Смит и към главния изпълнителен директор Сатя Надела с въпрос как да отговори на притесненията за личните данни и да си спечели доверието на регулаторите, твърдят хора, запознати със случая.
Според източниците това е довело до планове TikTok да отвори център в Лос Анджелис, който да предлага по-голяма прозрачност на операциите. Разговорите вероятно са прераснали в преговори за продажба, допълват източниците.
Джан е чел книгата на Смит “Tools and Weapons” за управлението на технологични компании“ и я е превел на родния си език. Той е поръчал на мениджърския екип на ByteDance да я прочете, твърди източник, запознат с въпроса.
В корпоративен разговор Джан обръща внимание на част от книгата, за нападението в джамията в Крайстчърч, Нова Зеландия, когато стрелецът предаваше всичко на живо в интернет. В книгата социалните мрежи са осъдени за допускането на подобен тип съдържание. Той дори е настоял служителите му да тестват способността на ByteDance да реагира при подобна ситуация, сочи скрийншот на разговора, разгледан от WSJ.
Джан, който прекара по-голямата част от миналата година на път, сега стои в Китай заради коронавируса. Той се придържа към американското работно време, като често се среща с инвеститори във връзка със съдбата на компанията.
Докато се изправя пред все по-голям натиск от инвеститори да се съгласи с продажбата на бизнеса на TikTok в САЩ, за да задоволи исканията на Тръмп, президентът стигна дотам, че поиска част от стойността на сделката да отиде за САЩ. Джан се надява на различно разрешаване на случая. Той става все по-изолиран в разговорите, твърди източник.
Наскоро пък е стигнал до идеята, че продажбата е неизбежна, посочват източници, запознати с въпроса. ByteDance отказва да коментира на какъв етап са преговорите.
В писмо до служителите по-рано този месец Джан ги посъветва да са търпеливи. „Наблюдава се нарастване на антикитайските настроения в много страни“, пише той. „Не обръщайте внимание на краткосрочните успехи или загуби и търпеливо вършете това, което е правилно“.