IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Netflix трябва да купи TikTok

Стрийминг гигантът има шанс да допълни бизнеса си и да се насочи към рекламата без да вреди на основната си услуга

17:59 | 11.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix не е толкова голяма., но със своите 221 млрд. долара компанията може да си позволи да купи TikTok за 30 млрд. долара, докато се опитва да изгради Netflix и TikTok, като допълващи се гиганти. Стрийминг гигантът винаги може да покани външни инвеститори да купят миноритарни дялове на по-ниска цена, но да запази контрола си над компанията.

За разлика от Apple, Amazon, Google и Facebook, Netflix не беше извикана да свидетелства пред антитръстовата комисия на Конгреса, която обстреля компаниите с въпроси за наличието на прекалено голяма пазарна сила. Същевременно има малко реалистични алтернативи на Microsoft като купувач.

Най-голямата конкуренция: генерираните от потребителите видеа

Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс някога заяви, че най-големият конкурент на компанията му е сънят. Но наскоро той се фокусира върху две други заплахи: видео игрите и създадените от потребителите кратки видеа. В обръщение до акционерите с последния финансов отчет Хейстингс дори коментира по-специално TikTok като нов конкурент на Netflix.

„Растежът на TikTok е изумителен, показвайки променливостта на интернет развлечението“, писа Netflix на 16 юли.

Хейстингс не крие страховете си от това, което може да детронира Netflix. Не е Disney+, HBO Max или една от новите американски абонаментни услуги. Става дума за това, което той нарича „заплахите заместители“.

„Много хора обичат видео игри вместо да гледат филми и сериали, или живеят в YouTube, вместо да гледат филми и сериали“, коментира Хейстингс в подкаста Land of the Giants на Vox Media. „Нашата цел е да бъдем най-добре в света по отношение на филмите и сериали, а опасността за нас е тези други неща да не станат много по-привлекателни за хората“.

Покупката на TikTok ще защити истински компанията от една от тези заплахи.

Огромна рекламна възможност

Сега експертите по сливания и придобивания могат да кажат, че никога не бива да купваш актив, за да диверсифицираш или хеджираш. Но TikTok е повече от просто хеджиране за Netflix. От години последната твърди, че абонаментната ѝ услуга няма да включва реклами. Но рекламната индустрия коментира, че Netflix няма да има голям избор, освен да допусне реклами.

„Те ще се нуждаят от растеж“, коментира във връзка с Netflix Тара Уолпърт Леви, вицепрезидент в Agency and Media Solutions, отговарящ за YouTube и Google. „Евентуално ще им е нужен повече растеж“.

TikTok може да запази Netflix без реклами, ако привличаните в глобален мащаб абонати започнат да спадат. Придобиването на базирана на рекламата компания с голям потенциал за растеж може да даде на Netflix възможност да се възползва от тозипазар без да се намесва сериозно в своя успешен абонаментен продукт. TikTok, разбира се, е безплатна. Netflix е с абонамент. Те се допълват, точно както NBCUniversal позиционира своята стрийминг услуга Peacock, предлагайки я като безплатна алтернатива на кабелната телевизия.

Facebook купи Instagram и WhatsApp, за да се задържи начело на тенденциите в социалните мрежи. Това проработи. Facebook е гигант за 790 млрд. долара. Netflix може да използва подобно мислене с TikTok.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:49 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още