Рекламният бойкот на Facebook беше удар за социалната мрежа, но може да е нанесъл повече щети на репутацията на компанията, отколкото на нейните приходи, пише The New York Times.
Бойкотът, наречен #StopHateForProfit, организиран от група за защита на гражданските права, призова компаниите да спрат да плащат за реклами във Facebook през юли в знак на протест срещу начина, по който социалната мрежа се отнася към речта на омразата и дезинформацията в платформите си. Над 1000 рекламодатели обявиха публично, че се присъединяват към кампанията, от общо над 9 млн., докато други без много шум свиха обема на рекламата си.
Стоте рекламодатели, които похарчиха най-много във Facebook през първото полугодие, са дали общо 221,4 млн. долара от 1 до 29 юли, което е с 12% по-малко спрямо сумата от 251,4 млн. долара, дадена от 100-те топ рекламодатели година по-рано, сочи оценка на платформата за рекламен анализ Pathmatics. От тези сто, 9 компании формално обявиха оттеглянето на платените си реклами, като свиха разходите си до 507 500 долара от 26,2 млн. долара.
Много от компаниите, които страниха от Facebook, заявиха, че планират да се върнат, а много от тези фирми са силно зависими от платформата, когато става дума за реклама. Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг подчерта важността на малкия бизнес за социалната мрежа. По време на представянето на финансовия отчет миналата седмица, той обяви, че „някой изглежда погрешно смята, че нашият бизнес зависи от няколко големи рекламодатели”.
Facebook твърди, че стоте най-големи рекламодатели в платформата са генерирали 16% от общо 18,7 млрд. долара приходи за второто тримесечие, което завърши на 30 юни. По време на първите три седмици на юли общите приходи на Facebook са нараснали с 10 на сто спрямо същия период на миналата година – темп, който компанията очаква да се запази през цялото тримесечие.
Бойкотът усложни планирането за рекламодателите. Базираната в Канзас дигитална агенция DEG заяви, че е имала тежък месец, тъй като малките ѝ клиенти са били изправени пред въпроса как да достигнат до достатъчно клиенти без Facebook, коментира Куин Шийк, директор медии и проучвания в компанията. Facebook и нейната платформа Instagram са свързани с над една трета от дигиталните разходи на клиентите на DEG.
От 60-те процента от клиентите на DEG, които са се присъединили към юлския бойкот, четири от пет планират да се върнат в социалната мрежа през август, а много са „решили, че за тях е прекалено да стоят далеч по време на тези трудни в икономически план времена“, коментира Шийк. И все пак бойкотът помогна за увеличаване на дискусиите за проблемното съдържание във Facebook. Въпросът беше повдигнат и на изслушването пред Конгреса миналата седмица и на срещи между представители на рекламната индустрия и лидерите на Facebook. Социалната мрежа, която заяви, че работи с групи като Глобалния алианс за отговорни медии, публикува резултатите от одита на гражданските права миналия месец и се съгласи да наеме директор, който да отговаря за тези въпроси.
преди 4 години https://youtu.be/JYVIIWdO1ZUЕсли у Apple такая капитализация, то почему рухнул ВВП США? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Днеска цели полупроводници, догодина цели проводници....все ще проработи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар