Така че през март, когато коронавирусът настъпи с пълна сила, ефектът беше болезнен. Airbnb, която беше на път да стане публична тази година, изведнъж се сблъска с лавина от отказани резервации. Приходите се изпариха. Чески обяви съкращенията и сви значително амбициите на компанията.
„Всичко, което можеше да се обърка, се обърка“, посочва той в интервю. „Имах чувството, че всичко е спряло да работи по едно и също време“.
Отвън културата на ангажираност на Airbnb изглеждаше непокътната. Текстът, прочетен от Чески при обявяването на съкращенията, беше публикуван в блога на компанията. Той беше прочетен над 1 млн. пъти и оценен като състрадателен и „урок по лидерство“. По време на сесия с въпроси и отговори за съкращенията, проведена малко по-късно, Чески и другите съоснователи станаха на крака за овации към служителите, които се налага да си тръгнат. Ръкопляскания и емоджита със сърчица от представители на публиката изпълниха екрана при онлайн излъчването.
Но повече от дузина настоящи и бивши служители на Airbnb, повечето от които са отказали да разкрият самоличността си, защото са подписали споразумения за конфиденциалност, посочват в интервюта, че са изпитали внезапно разочарование, когато внимателно изграденията корпоративен идеализъм се е пропукал.
38-годишният Каспиан Кларк, който около две години е работил в клиентската поддръжка в Портланд, Орегон, твърди, че напълно е повярвал в мисията на Airbnb и е преминал през фаза на отричане и тъга, след като е съкратен.
„Има много хора, които се почувстваха много предадени от това“, коментира той. „Дълбоко се надявам, че Airbnb ще успее да остане нещото, в което вярвах“.
Говорител на компанията посочи, че „са трудни времена за всички“. Той допълва: „Над 5000 души работят в Airbnb и са изключително мотивирани и ентусиазирани, защото вярват в нашата мисия“.
В интервю, дадено през май за подкаста на предприемача Ерик Райс, Чески призна проблема.
„Как една компания, чиято мисия е фокусирана върху принадлежността, трябва да каже на хиляди хора, че те повече не могат да бъдат част от компанията?“, коментира той. „Това беше много, много трудно нещо“.
Airbnb е изградена не върху гениална технологична иновация, а върху идеята, че хората могат да си имат достатъчно доверие, че да гостуват в къщите на непознати. Най-общо – основата е добротата на човечеството.
Мрежата ѝ от домове за наемане бързо се разшири в САЩ и в почти всеки един град. Airbnb набра над 3 млрд. долара рисков капитал и направи експанзия в други области, като различни активности по време на път, луксозни ваканции и дори създаде печатно списание.
преди 4 години Ситуацията на Безос през 2001г. Акциите се сриват до около 12щд. Той казва " съсредоточете се върху клиентите!!!". Сега акциите достигнаха 3800 щд. Уважавам решението на Airbnb да връща парите на туристите!!! Не ми е лесно!!! Върнаха 44% от приходите ни за 2020г. Платени нощувки! Но ми е страшно неприятно , когато познати ми се оплакват, че на нито един не са върнати парите за почивки в Гърция и Турция!!! Вярвам, че хората ще го оценят в бъдеще!!!! Не ми е лесно, но ще оживея!!! Вярвам в успеха и бъдещето на тази компания! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ако и другите мениджъри се отнасяха със служителите като към семейство, светът наистина щеше да е по-добро място. отговор Сигнализирай за неуместен коментар