„Това вече се случва в Западна Европа, където Xiaomi и Oppo предлагат повече добри и по-нови устройства от по-старите модели на Huawei, които до момента се представяха много добре“, коментира Нийл Шах, директор проучвания в Counterpoint Research.
Делът на Huawei в Западна Европа е спаднал значително – от 24,3% през първото тримесечие на 2019 г. до 18,2% през същия период на тази.
По подобен начин пазарният дял на Huawei в Индия беше 0,4% през тримесечието до март тази година, под 3,4% през същия период на 2019 г.
Несигурно бъдеще
След миналогодишното поставяне в черния списък Huawei пусна собствената си мобилна операционна система, наречена HarmonyOS, която да запълни празнината, оставена от липсата на достъп до предложенията на Android. HarmonyOS пристига със собствен магазин за приложения и други услуги, а компанията започна да предлага новите си устройства с нея.
Наскоро директори на Huawei заявиха, че тя е достатъчно добра, че да се конкурира с другите операционни системи на Google и Apple, но анализатори поставят под въпрос възможностите тя да постигне успех в международен план, като се има предвид, че ѝ липсват част от основните приложения.
Отвъд това кампанията на Вашингтон срещу Huawei продължава.
Нов закон, приет миналия месец, изисква чуждестранните производители, които ползват американско оборудване за производство на чипове да кандидатстват за получаването на лиценз преди да могат да продават полупроводници на Huawei. Ходът има за цел да спре доставките на чипове към Huawei от TSMC, тайванска компания, която прави повечето такива компоненти за китайския гигант. Това има шанс да бъде по-сериозен удар по компанията.
Това заедно със забраната за ползване на услугите на Google прави пътя на Huawei напред особено труден.
„Повечето рестрикции върху чиповете от TSMC засягат конкурентоспособността на Huawei на хардуерно ниво, като усложняват задачата да предлага конкурентни продукти в бъдеще дори без GMS (Google Mobile Services) или по-стари версии на Android”, твърди Шах.