Преди четири години Арън Леви мести Box Inc., бързо растящата компания за изчислителни облаци, на която е съосновател, в нова сграда от червени тухли с логото на фирмата, разположено на фасадата. Box приложи всички примамки на Силициевата долина: лъскаво кафене, общи части с оранжеви хамаци и бар, изграден от стар ван Volkswagen, който предлагаше филтрирано кафе и комбуча.
Леви и служителите му не са се срещали в офиса от осем седмици, но главният изпълнителен директор твърди, че работата върви гладко. Екипът по продажбите успява да говори с повече клиенти, има по-голямо участие в седмични срещи, а без пътуванията служителите посвещават повече време на работата, пише Wall Street Journal.
Дори когато завръщането в офиса стане безопасно, Леви твърди, че очаква много технологични компании да позволят на част от служителите си да не идват в него. Освен това така компаниите ще могат да си позволят да назначат служители, живеещи далеч извън Силициевата долина.
Всички компании преценяват кога и как техните служители ще се завърнат в офисите. Малко индустрии обаче се идеинтифицират толкова силно с работните си места, колкото технологичните.
Силициевата долина, която обхваща малки градчета и офис паркове южно от Сан Франциско, е символ на цялата технологична индустрия, а кампусите на компании като Facebook, Google и Apple са известни като иновативни офисни пространства за съвместна работа, които разполагат с тенис на маса и хубави кафенета. Това означава, че служителите може никога да не ги напускат, за да хапнат или да се развличат.
В последните години технологичните гиганти инвестираха много в офисите си. Сред тях попада и инвестицията от 5 млрд. долара в приличащата на космически кораб централа на Apple, кулата на Salesforce в сърцето на Сан Франциско и гигантските стъклени сфери, в които се помещава Amazon.com в Сиатъл. Въпросните места са проектирани като отворени пространства, така че хората да могат да си комуникират лесно – точно обратното на социалното дистанциране.
Индустрията е известна със своята адаптивност, а технологичните компании бяха сред първите, които изпратиха служителите си у дома, когато коронавирусната епидемия парализира САЩ през март. След два месеца в тази нова реалност, някои технологични фирми твърдят, че промените ще имат продължителен ефект върху това как индустрията работи и набира кадри
Малко компании стигнаха толкова далеч, колкото Twitter, чийто главен изпълнителен директор Джак Дорси миналата седмица заяви, че повечето служители ще получат разрешение постоянно да си работят от вкъщи. Google и Facebook дават на служителите си да работят от домовете си поне до края на годината, а миналия месец главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг отмени всички събирания на 50 и повече души до юни 2021 г.
Технологичните компании експериментират с виртуални начини да провеждат конференции и представяния на продукти, които стоят в центъра на усилията им за изграждане на лоялност и вълнение сред разработчиците и клиентите. Apple планира за първи да проведе конференцията си за разработчици през юни изцяло онлайн.
Някои директори виждат предимства в работата от дистанция, като ускоряване усилията на технологичните компании да разполагат с работна сила отвъд района, в който са разположени. Нарастващите цени на имотите и цената на живота в тези региони направиха по-трудно намирането на таланти и предизвикаха критики, че технологичните гиганти са направили областите недостъпни.
Amazon, Google и Apple инвестираха значително в локации извън основните им бази, а през октомври Зукърбърг заяви, че Facebook вече расте предимно извън Силициевата долина. По думите на Леви това ще позволи набирането на кадри от различни места.
преди 4 години 1 година и после пак ще има нова тенденция, всички в офисите, че нещо спря работата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Най-после! Добре че вируса им показа очевидното, че сами не се досетиха толкова години... отговор Сигнализирай за неуместен коментар