Ръководството в крайна сметка вижда възможност Facebook да играе важна роля, твърдят запознати с въпроса. Директорите са били помолени да предложат голяма идея, която „би помогнала за промяна на общественото мнение за Facebook”, посочва един от източниците, който е участвал в тези дискусии.
Един от резултатите е рекламна кампания, която показва хора, които ползват Facebook, и включва слогана: „Никога не сме загубени, ако можем да се открием взаимно“.
Говорител на Facebook отрича Зукърбърг да е насърчавал тези под него да измислят какъв да е отговорът на Facebook като възможност за пиар акция.
През уикенд в началото на март група от 20 старши мениджъри са работили по информационния център за коронавируса, включващ съвети като социално дистанциране, докато Зукърбърг е действал от комплекса си в Пало Алто, Калифорния. Проектът е пуснат в рамките на дни.
Промяна в позициите
В средата на март, само дни след като коронавирусът беше обявен за пандемичен от Световната здравна организация, Facebook обяви, че Кенет Шено, бивш главен изпълнителен директор на American Express, ще напусне борда.
Той и Зукърбърг някога бяха близки. Преди Шено да се присъедини към борда през февруари 2018 г., лидерът на Facebook го е викал веднъж седмично за съвет и се е държал с него като с „чичо“, който също разбира от управлението на големи структури, твърди източник, запознат с отношенията им.
В крайна сметка Шено се обезверява. Скоро след като се присъединява към борда, той се опитва да създаде външна консултативна група, която да проучва проблемите на Facebook и да подготвя доклади, които да предава директно на борда, заобикаляйки Зукърбърг, коментират източници. Други представители на борда са били против идеята и така тя не се осъществява.
Шено и Джефри Д. Зейнц, бивш икономически съветник на президента Обама, са ръководили група от независими директори, които миналата година са започнали да си организират отделни срещи, притеснени от перспективата, че ще бъдат уволнени, тъй като Facebook е изправена пред регулаторни проблеми. При обявяването на напускането на Шено от Facebook се посочва, че той си тръгва заради единствената в живота възможност да се присъедини към борда на Berkshire Hathaway.
Близо две седмици след това Facebook обяви, че Зейнц също напуска борда, за да посвети повече време на собствения си бизнес. Двамата представители на борда не са били доволни от месеци от управлението и как компанията се е справяла с дезинформацията, твърдят източници, запознати с въпроса.
През март Facebook привлече Робърт М. Кимит, бизнесмен и бивш заместник-министър на финансите, като новия си водещ независим директор. Към борда се присъединиха и Нанси Килефър, бивш директор на McKinsey & Co., както и Трейси Травис, главен финансов директор на Estée Lauder. Сега бордът разполага с 11 членове, очакващи гласуването на акционерите, планирано за май.
От деветте директори на Facebook в началото на 2019 г. са останали само четирима: Зукърбърг, Сандбърг, Андресен и рисковия инвеститор Питър Тиел.
Промените в борда не са забавили другите инициативи на Зукърбърг. Facebook обяви 100 млн. долара помощ за малкия бизнес, който носи по-голямата част от рекламните приходи на компанията, и още 100 млн. долара в подкрепа на медийната индустрия.
Миналата седмица Facebook направи и най-голямата си инвестиция в чужбина, придобивайки дял за близо 6 млрд. долара в индийски телекомуникационен оператор. Зукърбърг отдавна се опитва да разшири Facebook. Наскоро главният изпълнителен директор обяви нова видео чат услуга, която да конкурира Zoom. Тя носи името Facebook Room.