Средните дневни разходи за дигитални реклами на спортните компании и тези в развлекателния сектор са се свили с над 20% през втората половина на март, твърди платформата за рекламни анализи Pathmatics. Cirque du Soleil например е преминала от стигащите понякога до над 140 хил. долара за дигитални реклами на ден в края на февруари до под 40 хил. на ден в края на март, а в крайна сметка и до никакви разходи в началото на април.
Туристически компании, като Korean Air и Norwegian Cruise Line, са намалили разходите си за дигитална реклама почти до нулата в средата на март, посочват от Pathmatics. Airbnb е спряла целия си маркетинг, след като по-рано прогнозира, че ще похарчи сумата от 800 млн. долара за цялата година.
Рекламодателите, които продължават да плащат, заобикалят новините за коронавируса. Статиите или публикациите за смъртни случаи, болести и икономически сътресения не са особено добри за рекламодателите, а мнозина в момента избягват свързаното с пандемията съдържание.
„Много брандове са внимателни“, коментира Нанси Смит, главен изпълнителен директор на рекламната консултантска фирма Analytic Partners. „Хората не иска да виждат, да речем, реклама на Pantene,до любимия им човек, който е в болницата“.
Преди коронавирусът да обърка плановете ѝ, компанията за недвижими имоти Coldwell Banker се подготвяше да рекламира онлайн и по телевизията – по време на баскетболно първенство. Когато пандемията стана причина за отмяна на игрите, Coldwell Banker замрази плановете си и се отказа от разходите за реклама на термини като „ваканционни жилища“.
Но след като спря рекламите, Coldwell, подобно на други брандове, се завръща към Google и Facebook. Компанията пусна обновена версия на рекламната си кампания този понеделник, а тя ще бъде изцяло онлайн – във Facebook, Instagram и YouTube.
United Airlines се отказа от почти цялата си реклама за четири дни, преди да се върне с ново посление за промените, които е направила, твърди Pathmatics. Шоколатиерът Godiva твърди, че преди Великден е пуснал реклами в Google, Instagram и Facebook, за да достигне директно до потребителите с уебсайта си за поръчки.
Много рекламодатели избягват съдържанието за коронавируса в новинарските сайтове и фийда във Facebook. Google твърди, че се уверява, че рекламодателите са доволни от начина на позициониране на съдържанието им. Тя им позволява да избират то да не се появява до такова за коронавируса, както и в чувствителни категории като трагедии или инфекциозни заболявания. Facebook има същата опция.
Същевременно Google и Facebook се борят да постигнат баланс с проблемните реклами.
Google твърди, че миналия месец е създала политика за „чувствителни събития“, която ограничава реклами в съдържание за коронавируса. На 9 март тя въведе временна забрана на реклами за продажбата на маски.
Компанията твърди, че е свалила 50 млн. реклами в края на март, а 80% от 10-те млн. дневно отбелязвани като проблемни реклами са били свързани с коронавируса.
Facebook също забрани проблемните реклами на маски, дезинфектанти и друго защитно оборудване и премахна почти всички реклами на маски в своята социална мрежа. Но тези усилия засегнаха и доброволчески групи, които искаха да дарят създадените от тях маски на лекарите.