Никоя компания не е изпитвала по-тежки болки на растежа от Facebook. Провалите на компанията в опазването на личните данни и с премахването на проблемното съдържание оставиха директорите ѝ да се сблъскват с един прост въпрос: Можем ли да ви вярваме?
В момента обаче нямаме голям избор. Разчитаме на платформата в тези странни времена на изолация, а виртуалното общество е един от малкото начини безопасно да скъсим дистанцията помежду си, докато пандемията ни принуждава да не се срещаме на живо.
Новият въпрос сега е: ерата, която тази социална мрежа представлява, не отминава ли?
В събота сутринта говорих с главния оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг, пише Джон Д. Стол за Wall Street Journal. Компанията вижда малките бизнеси като област, в която Facebook може отново да ни се докаже. Освен това Сандбърг признава за грешките на организацията.
„Всъщност мисля, че част от грешките, които допуснахме, и работата, която свършихме, за да се опитаме да ги поправим, ни помагат в момента“, твърди Сандбърг.
В момент, в който магазини и услуги спряха работа заради мерките, целящи да ограничат разпространението на новия коронавирус, те използват социалната мрежа като възможност за оцеляване.
„Смятам, че поне засега, това е новата главна улица“, посочва Сандбърг. Facebook Live, Instagram и Facebook Business са сред най-силно ползваните за целта услуги.
Една трета от малките бизнеси в САЩ нямат формално присъствие в мрежата, твърди оперативният директор на Facebook, но много от тези фирми отдавна имат собствени страници в социалната мрежа. Промотирането на публикация може да им струва само 5 долара. От 140-те млн. малки бизнеса, които ползват Facebook в глобален план, 90% използват само безплатните услуги.
В миналото проучвания показваха, че Facebook помага на тези фирми да достигнат до много хора, като плащат малко за целта. Но рекламите в платформата често пропускат аудиторията, към която реално трябва да са насочени. Преди няколко години социалната мрежа промени правилата на своя нюзфийд, за да даде на потребителите по-лично преживяване, като им предлага повече публикации от приятели и по-малко от бизнеса.
Има редица други инструменти, които малките фирми могат да използват, но семейните бизнеси все още зависят от Facebook, привлечени от това, че платформата им е позната и могат да достигнат лесно до клиентите. Facebook пък разчита на малките играчи за сериозен дял от своите рекламни продажби. Предлагайки помощ, компанията може да укрепи един от важните си източници на приходи.
„Facebook ни позволява да поддържаме бизнеса си“, коментира Джон Дудас, съсобственик на Carol & John’s Comic Book Shop в Кливланд.
Дудас, който работи и като пожарникар на пълен работен ден, затваря магазина си за комикси през март, но оставя двама от служителите си на работа. Те доставят пратки до домовете на хората, включително книги за родителите, които обучават децата си у дома. Освен това помагат за управлението на стоката, която тъкмо е била получена в дните преди затварянето.
Много търговци на комикси използват eBay за онлайн продажби, но подходът на Дудас е по-скоро фокусиран върху реалните трансакции и личното преживяване. Новите комикси например идват в сряда, а това е голям ден за посрещане на клиенти в магазина на Lorain Avenue.
Carol & John’s отдавна ползва Facebook, за да рекламира продукти и събития. Миналата седмица магазинът е направил включване на живо в социалната мрежа, за да продава намалени комикси в опит да събере така необходимият в момента капитал. Дудас е разкал история за всеки от комиксите, продавайки 90% от наличните книги, благодарение на което е генерирал 3000 долара.
Междувременно Facebook обяви, че е подготвила фонд на стойност 100 млн. долара в помощ на малките бизнеси по света, който ще бъде разпределен през следващите седмици. Това ще се случи най-вече чрез грантове. Компанията е създала нов инструмент за фондонабиране от малки фирми, който работи като кампаниите в GoFundMe. Освен това предлага начин компаниите да продават дигитални подаръчни карти.
Новият грант бледнее в сравнение с правителствените планове за стимули, но е по-голям от помощта, предложена от други технологични компании и подкрепата в много градове. Facebook ще похари 40 млн. долара от тази сума в САЩ, като ще се фокусира върху малки бизнеси, разположени в близо 34 града, където тя оперира.
„Имаме огромна отговорност“, коментира Сандбърг. Запитана защо компанията просто не предлага по-евтини реклами на малките фирми, тя посочва, че подобен ход няма да отговори по най-добрия начин на нуждите на собствениците на малки бизнеси. „Те се нуждаят от пари“, посочва Сандбърг.
преди 4 години Няма такъв път за дигиталната американска "Ос на злото"....само глоби за тоталният им монопол и разбиване на малки парчета по държави!!!тва гугъли, фейсбуци, майкрософти - щитовете на америка само многомилиардни глоби ще ги оправят докато се разделят на малки невраждебни парчета, които си плащат ДДС и 25% данък върху печалбите.НЕ НА МОНОПОЛИТЕ И КОРУПЦИЯТА!!!не притежавам щатски шитове и съм категорично против 90% монопол. не е препоръка за търговия с такива отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пътят на Facebook към изкуплението ....... или как дяволът чете Евангелието (по време на карантина). отговор Сигнализирай за неуместен коментар