IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

TikTok иска да порасне, но не успява да излезе извън детското обкръжение

Проблемът с присъствието на деца под 13 години в платформата продължава да е сериозен

15:37 | 17.02.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Shiho Fukada/Bloomberg</em></p>

Снимка: Shiho Fukada/Bloomberg

Tik Tok има необичаен проблем: приложението за споделяне на видеа е твърде популярно сред децата, пише Wall Street Journal.

Повечето социални мрежи се стремят да получат вниманието на по-младите потребители – група, която поставя тенденции. И все пак младите се оказват предизвикателство за Tik Tok, защото голяма част от тях са под 13-годишна възраст.

Tik Tok, която е собственост на китайския конгломерат ByteDance, работи по увеличаването на привлекателността си сред по-възрастните, които смята за ключови както за растежа си, така и за своето оцеляване. Освен това се опитва да изтласка по-малките деца извън приложението. Съгласно споразумение с Федералната търговска комисия, което компанията сключи миналата година, тя трябва да прехвърли офлайн всички видеа, направени от деца под 13 години.

Но децата продължават да са активни в платформата. 70% oт 10-годишните деца в САЩ, които притежават смартфони, са използвали TikTok през 2019 г., сочат нови данни на Jiminy – приложение за родители, с което те могат да следят смартфон навиците на своите деца.

Популярността на приложението сред децата е изключителен пример за дилема, която е често срещана в технологичната индустрия. Компаниите не успяват да установят реалната възраст на потребителите си без да искат лични данни. Децата пък лесно заобикалят рестрикциите, създадени да ги държат далеч, а в някои случаи това се случва с помощта на родителите.

Миа Елис е дала на 12-годишната си дъщеря Джоузи да използва нейната рождена дата, за да се регистрира в TikTok. Джоузи чула за приложението от съученици и видяла, че нейни приятели публикуват свои танци между часовете. Така поискала да се присъедини.

"Определено беше от типа: всички други го имат“, коментира майката.

Предшественикът на TikTok Musical.ly беше популярен сред малките деца. ByteDance плати близо 1 млрд. долара за Musical.ly през 2017 г. и промени името на приложението през следващата година. Говорител на TikTok описва ребрандирането като ход, целящ диверсифициране на потребителската база и съдържанието.

По време на среща в Лос Анджелис през 2018 г. главният изпълнителен директор на TikTok Алекс Джу коментира пред служителите, че популярността на приложението сред децата може да го превърне във временен хит, ако не успее да привлече и по-възрастни потребители.

„Това е последният ни шанс“, посочва Джу според хора, които са присъствали на срещата. „Ако се провалим, това е“, смята той.

„Цялото преживяване в TikTok е насочено към потребители на и над 13 години“, посочва говорителка на компанията. „Ако научим за акаунт, създаден от дете под 13 години, ще изтрием информацията и ще премахнем акаунта“, допълва тя.

Усилията на компанията дадоха резултат. В началото на 2019 г. хаштаговете #over30, #over40 и #MomsOfTikTok станаха популярни, появявайки се към видеа предизвикателствата на родителството, досадните шефове и неща, свързани с това да си възрастен. Новите потребителите позиционираха TikTok като голям играч на пазара на социални мрежи.

След това споразумението с Федералната търговска комисия в началото на 2019 г., засегна TikTok с глоба в размер на 6 млн. долара, за да се приключи случаят, в рамките на който предшественикът на сегашната компания беше обвинен, че събира информация за деца без съгласието на техните родители. Всичко това подчерта нуждата от решаване на проблема.

По това време това беше най-голямото подобно споразумение за нарушения, свързани с опазването на данните на деца. Федералните закони забраняват събирането на информация от деца под 13-годишна възраст без родителите им да са се съгласили с това.

TikTok продължава да има потребители под 13, а често те са едни от най-запалените фенове на приложението. В САЩ 10-годишните момичета, които ползват TikTok, прекарват средно по над 4 часа седмично в приложението, според Jiminy. Това е достатъчно време за гледането на над 1000 видеа.

Сред притесненията е фактът, че TikTok включва фийд с кратки видеа, които се подбират от алгоритъм в зависимост от настройките на потребителя. Приложението показва видеа от непознати. Ако и двамата потребители се последват взаимно, те могат да си изпращат съобщения, което прави децата уязвими, тъй като могат да контактуват с възрастни, които не познават.

Около 28% от потребителите на приложението са под 18-годишни, сочат данни от миналата година, разгледани от Wall Street Journal. TikTok не разкрива подобна информация. Над 40 млн. души в Съединените щати са свалили TikTok през 2019 г. по данни на App Annie.

Сега TikTok се опитва да насърчава популяризирането на по-приятелско, семейно съдържание, което изисква родителите да се занимават с децата си. През декември компанията промотира хаштага #meetmyfam, коментира говорителят на TikTok.

От фирмата също така посочват, че финализират инициативи, насочени към защитата на тинейджъри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Trakiada
преди 4 години
Липсата на реклами, ботове, голям брой брандове и инфлуенсъри са само част от причините за успеха на TikTok. Със сигурност нещата ще се променят във близкото бъдеще, но определено TikTok вече не е само за деца.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още