Изборите в САЩ вероятно ще доведат до ескалация на критиката на Вашингтон към технологичните гиганти през тази година, пише в анализ Wall Street Journal. Политиците вероятно ще отложат големите решения за регулацията на индустрията, докато изборите не отминат, твърдят експерти в областта на политиката, правото и технологиите.
През 2019 г. напрежението между Вашингтон и Силициевата долина нарасна заради разследвания, изслушвания пред Конгреса и вълна от обвинения. Федералната търговска комисия и Министерството на правосъдието започнаха отделни антитръстови разследвания на Facebook, Google, Amazon и Apple, за да видят колко голям е контролът им върху интернет търсачките, социалните мрежи и онлайн търговията.
Няколко демократи, насочващи се към президентската надпревара, атакуват технологичните гиганти, призовавайки за разделянето им, както и за други сурови мерки срещу тях – призиви, които ще се засилват с наближаването на вота през ноември. Освен това миналата година представители на управляващите и от двете партии започнаха работа по законопроекти, които имат за цел да увеличат възможностите на отделните потребители да контролират личните си данни, събирани от технологичните гиганти.
Същевременно с това разделение, болезнено подсилено от изборите за президент, трудно можем да си представим смислена регулация на технологичната индустрия, идваща от Вашингтон тази година. Това най-вече се дължи на факта, че двете страни не споделят еднакви виждания и не са постигнали съгласие за това каква регулаторна роля трябва да играе правителството.
"Има много гняв, насочен към технологичните платформи, но по различни причини“, коментира Натаниел Пърсили, професор по право в Станфордския университет.
Анализаторът на Wedbush Securities Дан Айвс смята, че компаниите вероятно ще направят умерени промени в политиките си, за да покажат добрата си воля и да подкрепят аргумента си, че не са нужни скъпи съдебни битки или по-стриктни антитръстови закони.
Един от начините Facebook и Google да натрупат точки пред федералните регулатори тази година е като демонстрират, че са се поучили от грешките, които допуснаха при изборите през 2016 г. с разпространението на дезинформация в платформите им, твърди Адам Сейгъл, директор на програма за политики в дигиталното и киберпространството към Съвета за външни отношения.
Facebook, Google и други социални мрежи вече направиха няколко стъпки в тази посока. Те наеха повече служители и интегрираха технология за машинно обучение, която разпознава и предпазва от поява на фалшиво или подвеждащо съдържание. Експерти твърдят, че тези усилия трябва да бъдат по-големи, а компаниите трябва да споделят повече данни с онези, които работят по разработката на нови методи за засичане.
Междувременно Apple и Amazon са разследвани от антитръстовите органи дали продават продукти и услуги по начини, които ощетяват клиентите или по-малките фирми на пазара.
Регулаторите са по-притеснени за това как социалните мрежи се справят с притежанието на данни, защото това е по-нов проблем с последици, които тепърва ще разберем, твърди Ейприл Дос, бивш адвокат от Националната агенция за сигурност, а в момента партньор в Saul Ewing Arnstein & Lehr.