Същевременно Alibaba продължава да работи усърдно по стратегията си, която нарича “нова търговия на дребно”. Тя цели да комбинира онлайн и офлайн елементи от бизнеса на компанията, като разплащанията, физическите магазини и доставките на храна.
Jeffries наскоро писа, че Alibaba ще спечели от разрастващата се средна класа в Китай.
Миналата година Alibabа успя да направи вторично листване в Хонконг, а книжата се търгуват над тази от листването.
И все пак компанията има известни проблеми. В доставките на храна тя се сблъсква с конкуренцията на Meituan. В електронната търговия основните заплахи идват от JD.com и Pinduoduo.
Tencent: диверсификация
Tencent, една от най-големите гейминг компании в света, е собственик и на най-голямото китайско чат приложение WeChat с над 1 млрд. потребители.
През 2018 г. китайското правителство спря временно издаването на одобрения за нови видео игри. В Китай процедурата изисква всяко ново заглавие да получи одобрение преди да се появи на пазара и да започне да печели. Случилото се беше лоша новина за команията, тъй като онлайн игрите носят огромна част от общите приходи на Tencent.
До края на 2018 г. Китай поднови процеса, а подразделението на Tencent за онлайн игри се възстанови до известна степен. Приходите от онлайн игри нарастват с 11% на годишна база през третото тримесечие. Както при Baidu, и при Tencent отслабването на рекламния пазар засегна компанията, но през третото тримесечие рекламното и подразделение се върна към живота.
Tencent се занимава с реклама в няколко посоки, но онова, за което анализаторите са най-развълнувани, са WeChat Momtents - фунцкия в социалните мрежи на компанията, която позволява публикуването на реклами във фийда.
Tencent също диверсифицира бизнеса си. Звената ѝ за финансови технологии и облачни услуги се разрастват. Tencent управлява и платформа за разплащания чрез WeChat, наречена WeChat Pay.
Въпреки това през третото тримесечие на 2019 г. печалбата, насочена към акционерите в компанията, се свива с 13%. Нетният марж също намалява. Натискът върху него може да продължи и тази година.
“Въпреки че се очаква компанията да запази инерцията на печалбата чрез контролиране на разходите, вярваме, че маржовете все пак ще бъдат под натиск”, коментира базираната в Китай инвестиционна банка Guotai Junan Securities.
Други твърдят, че Tencent има някои ключови игри и сериозни планове за нови, които ще подкрепят бизнеса ѝ с видео игри, въпреки че слабостта на пазара на смартфони може да изтрие ръста на мобилния сегмент.