Както и да го погледнем, кампанията за преизбирането на Обама през 2012 г. беше още по-дигитална от първата. Служителите, изградили предишния успех, увеличиха аналитичния екип на кампанията и наеха бивши технологични служители да работят по някои от аспектите на процеса. Екипът разчиташе основно на Amazon Web Services за изграждането на редица инструменти, писа скоро след изборите Ars Technica.
Администрацията на Обама продължи да наема технологични експерти в Белия дом. Материал на The Intercept разкри 55 случая, в които служители на Google са станали част от федералното правителство при управлението на Обама. Данните показват още, че Google и нейните звена са имали поне 427 срещи в Белия дом по същото време.
Промяната
До средата на десетилетието някои и в момента актуални притеснения за технологичната индустрия започнаха да излизат на преден план. Белият дом започна да предприема стъпки за подкрепа на конкуренцията, а икономическите съветници на администрацията написаха, че служителите и потребителите трябва да спечелят от всичко това.
През април 2016 г. Обама издаде заповед, която призовава федералните агенции и ведомства да направят оценка и да предложат конкретни действия за възстановяване конкуренцията във всички сектори. Паралелно с това Съветът на икономическите съветници към американската администрация разкри, че: “Регулаторите може да искат да обмислят дали “големите данни” са критичен ресурс, без който новите играчи може да се сблъскат с трудности в привличането на клиенти”.
Информацията подсказа за притеснения за конкуренцията на технологичните пазари, но не успя да подкрепи изцяло антитръстовите действия. Съветът писа, че “е нужна повече работа, за да се разбере как политиките, насърчаващи конкуренцията, трябва да бъдат приложени в дигиталната икономика и други технологично динамични сектори”.
В рамките на някои правителствени агенции обаче съмненията към технологичната индустрия започнаха да стават все по-явни.
Министерството на правосъдието например реши да блокира предложеното сливане за 39 млрд. долара между AT&T и T-Mobile, изтъквайки, че обединението им ще бъде проблем за потребителите. Компаниите се отказаха от плана през септември 2011 г.
Малко по-късно Федералната търговска комисия започна разследване на Google, за да разбере дали е ползвала пречещи на конкуренцията практики в полза на своята търсачка. Тя приключи случая през 2013 г. с единодушно гласуване и незначителни отстъпки от Google. Случайно разкрито пред служителите копие от документа с препоръките към компанията обаче разкри големи притеснения. Експертите от Комисията препоръчваха завеждане на дело срещу Google. Въпреки че не е рядкост комисарите да гласуват против препоръките на останалите от комисията, докладът даде хляб на критиците на Google, които заявиха, че това е знак, че очевидно има проблем.