В не много далечното минало телевизонните зрители бяха принудени да чакат по една седмица, за да гледат следващата серия от любимия си сериал, разделени от кабелните мрежи на половин- или едночасови сегменти.
Сега, през 2019 г., медийните и технологичните компании зачеркват този график, а все по-голяма част от зрителите ползват американски телевизионни стрийминг услуги, за да гледат средно по четири часа съдържание накуп, твърдят от Deloitte.
За да разберем как се стигна дотук, нека погледнем Netflix, пише в свой анализ Ройтерс.
В началото на десетилетието бинджването (гледането на много епизоди един след друг) беше свързано с VHS касети и DVD бокссети. Сред хитовете на кабелната телевизия бяха “Homeland” и “The Wire” - дълги по час драми със сложни сюжетни линии, които трябваше да се гледат последователно. Гледането на “Saturday Night Live” в САЩ се превърна в нещо нормално, а зрителите започнаха да губят нишката на разписанието на програмата.
През ноември 2010 г. Hulu, която дебютира през 2008 г., като включваща реклами видео стрийминг платформа, предложи абонаментна услуга, включваща пълните сезони на някои сериали.
Горе-долу по същото време, в което традиционната телевизия започна да губи привлекателността си за зрителите, Netflix започна да инвестира в собствено съдържание.
През 2011 г. тя сключи сделка за първото си оригинално шоу, политическият трилър “Къща от карти”. Тя пусна всичките 13 епизода на първия сезон на 1 февруари 2013 г. През юли последва целият първи сезон на “Orange is the New Black”.
На зрителите им хареса, а културната промяна се ускори. Бинджването беше първи подгласник на “селфи” при избора на дума на 2013 г. в Оксфордския речник.
Netflix подкрепи този нов вид потребление, като проведе проучване, за да определи по колко време гледат хората наведнъж и защо.
“Зрителските ни данни показват, че по-голямата част от потребителите всъщност предпочитат цял сезон на едно шоу да е достъпен заедно, за да гледат със собствено темпо”, коментира по това време главният директор по съдържанието Тед Сарандос.
Въпреки че някои твърдят, че технически десетилетието приключва след година, краят на годината ще бъде отбелязан от мнозина като заключение на второто десетилетие на XXI век. А с началото на новото десетилетие, тази тенденция, за която говорихме досега, може да започне да се преобръща.
Предстоящата услуга на AT&T - HBO Max, ще пуска по един епизод от оригиналните си сериали седмично. Disney+ на Walt Disney вече пуска седмични епизоди на новия си сериал “The Mandalorian”, свързан с “Междузвездни войни”. От своя страна, Apple пусна три епизода едновременно на драмата си “The Morning Show” и на другата си продукция - “See”, и ще прави така с повечето си сериали, последвано от предлагането на една серия седмично.
Медийните компании се надяват, че по-дългото време между епизодите ще създаде нетърпение и по-споделено преживяване сред зрителите.
Както едно време.
преди 4 години ае сега ... не беше ли десетилетието на Епъл ? И не мисля че техния модел е устойчив в дългосрочен план, поради причината казана от колегата и цената на услугата която е твърде скъпа ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "с началото на новото десетилетие, тази тенденция, за която говорихме досега, може да започне да се преобръща."ми не, няма, някои компании не виждат по-далеч от носа си и си мислят, че като пускат по един епизод на седмица, хората ще стоят абонирани докато свърши сериала, който гледат, но те просто няма да се абонират изобщо или ще го направят като свърши сезона отговор Сигнализирай за неуместен коментар