Решението на Apple да предложи безплатен абонамент за Apple TV+ за година с всяко ново устройство, закупено от потребителите, за кратко може да короняса производителя на iPhone с титлата най-голяма стрийминг услуга в света по брой абонати, изпреварвайки Netflix. Но това не означава, че Apple ще запази лидерската позиция, пише в свой анализ Ройтерс.
Съгласно плановете на компанията, които бяха обявени тази седмица, всеки купувач на iPhone, Macbook, iPad или iPod Touch вече получава услугата Apple TV+ безплатно, като ще бъде таксуван по 5 долара месечно, ако реши да удължи абонамента си след първата година.
Като се има предвид, че Wall Street очаква Apple да продаде поне 130 млн. броя iPhone извън Китай в следващите 12 месеца, както и че през миналата година компанията продаде над 60 млн. броя Macbook и iPad, това ще позволи на TV+ лесно да надмине близо 160-те млн. потребители на Netflix.
И все пак този ход ще помогне само временно, тъй като Apple ще се сблъска със същата нужда да предложи свежо съдържание, с което да накара потребителите да си плащат.
Въпреки че Apple прекара последните месеци в привличане на холивудски таланти и планиране на предавания, анализаторите твърдят, че идеята ѝ да похарчи 2 млрд. долара тази година е крачка по дългия път, който тя ще трябва да извърви, за да си гарантира, че предлага хитове, привличащи потребителите, като се има предвид, че услугата ѝ е по-евтина и ще се предлага само за 5 долара на месец.
Пренаселеният пазар
Пазарът на видео стрийминг е напът да стане пренаселен. Новите услуги на Apple и Walt Disney ще се конкурират с Hulu, Amazon.com, Prime Video на Amazon и HBO Max.
Според анализатори това ще промени природата на бизнеса, където сравнително ограниченият брой услуги означаваше, че потребителите рядко трябваше да избират, особено като се имат предвид предложения като безплатната услуга на Amazon, която е свързана с абонаментната програма Prime.
Въпреки че преди време Netflix се насочи към съдържанието на редица външни мрежи и студиа, сега много голяма част от тях разполагат със собствени стрийминг услуги и държат само за себе си франчайзи като тези от вселената на Marvel например.
Apple TV+, която ще бъде пусната на 1 ноември в 100 държави, обещава да предлага ново шоу всяка седмица и вече обяви драмата “See” с Джейсън Момоа, сериалът “The Morning Show” с Дженифър Анистън и Рийз Уидърспун, както и детския сериал “Helpsters”, създаден от авторите на “Улица Сезам”.
Но това все пак е доста под 700-те отделни продукции, които Netflix направи миналата година, включително десетки, които попаднаха в стоте най-гледани в Съединените щати. Същевременно се твърди, че стрийминг пионерът се кани да похарчи 15 млрд. долара за съдържание тази година.
“На първо място Apple е фокусирана върху това да продава абонаменти за други услуги (като HBO, Showtime) и скромно се фоксуира върху оригиналното съдържание”, твърди Даниел Морган, портфолио мениджър в Synovus Trust Company в Атланта, която в момента притежава акции от Apple. “Малко вероятно е нови играчи като Apple TV+ да могат да наберат голяма скорост, като се има предвид колко населен стана този пазар”.
В този смисъл основната цел на Apple с този проект може да се окаже да поддържа продажбите на iPhone и iPad, докато си проправя път в скъпата война на видео стрийминга.
Анализатори от Wedbush Securities твърдят, че базата от 900 млн. потребители на iPhone по света могат да позволят на Apple да открадне 100 млн. стрийминг абонати в рамките на 3-4 години. Но те насочват поглед и към подажбите на iPhone, особено в Китай, които са по-голям приоритет за компанията.
преди 5 години Явно има пазар за всички. Тези сериали които предлагат ще са трудно разбираеми в някои части на света. Както и Arcade ( игри някакви ) по скоро са за хАмериканския пазар отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години По-скоро амазон, за разлика от епъл, те вече спонсорират филми и сериали, то не е само да пуснеш услугата и да ползваш чужди сериали и филми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар