Фондът за рисков капитал Eleven и компанията от фармацевтичния сектор „Софарма Трейдинг“ обявиха стартъп компаниите, част от външния акселератор на иновационната програма SOinventure, която цели да използва потенциала на дигиталните технологии при създаването на иновативни решения за едни от най-големите предизвикателства пред съвременната здравна индустрия.
В периода между 7 май и 7 юни общо 50 компании от 9 държави са кандидатствали в програмата със своите продукти и услуги в областта на:
● Грижата за здравето за възрастните поколения
● Аптеката на бъдещето
● Грижа за здравето през целия живот с помощта на дигиталните технологии
"Програмата SOinventure се прие с голям интерес не само от страна на стартиращите компании, но и от цялата екосистема - технологични и фармацевтични компании, инвеститори, предприемачи и представители на академичния сектор. За нас това е добър знак и потвърждава виждането ни, че секторът на здравеопазването има нужда от силата на технологиите, за да бъде адекватен на времето, в което живеем и да дава реална стойност на хората’’ - коментира Даниел Томов, партньор в Eleven Ventures.
Четирите компании, които бяха избрани да продължат в програмата, са: Diasyst, Healee, Printivo, Reloyalty. Водещите мотиви за избор на компаниите са потенциалът и иновативността на решението, както и доколко отговарят на поставеното предизвикателство, експертизата на екипа и възможността за бъдеща интеграция с процесите и бизнес моделите на Софарма Трейдинг. Три от компаниите - Diasyst, Healee и Reloyalty, избрахме защото отговарят максимално на нашите критерии с идеята да продължим работа с тях, а с Printivo ще поддържаме сътрудничество заради смелата им визия и мисията им в развитието на иновативната екосистема в България.
"Предвид количеството и качеството на кандидатурите решението кой да бъде част от програмата беше наистина трудно! Радвам се да видя решения с голям потенциал и отвъд конкретните предизвикателства, както и такива без ясен бизнес модел, но променящи установения начин на мислене. Процесът беше вълнуващ и с нетърпение очаквам работата с избраните компании’’, коментира Димитър Димитров, главен изпълнителен директор на „Софарма Трейдинг“.
Селекцията е само първата стъпка за избраните компании. През следващите три месеца на тях им предстои да участват в спринтове, базирани на методологията дизайн мислене, обучения с експерти и менторски сесии, ръководени от студиото за дизайн мислене Creative Shower. Целта е те да преминат успешен пилотен проект с компанията, на база на който да подобрят продуктовото си предложение и бързо да достигнат до фаза на готовност за интеграция с бизнеса на „Софарма Трейдинг“. След което в края на годината предстои вземане на финално решение кои пилоти ще бъдат реализирани през 2020 година. Програмата от събития ще се провежда в Campus X - водещият хъб и екосистема за технологични таланти.
Кои са избраните компании
Diasyst е американска компания с развойна дейност в България, която помага на пациентите в борбата с диабета. Чрез използването на данни за пациента, софтуерното приложение дава възможност за наблюдение и контрол на състоянието му, проследява приемането на медикаменти и осигурява достъп до екип от здравни специалисти за изготвяне на персонален план за лечение. То опосредства по-добрите крайни резултати от лечението, както за потребителите, така и за болниците, тъй като използва и анализира огромен обем от данни.
Healee е приложение за телемедицина, което свързва пациентите с най-правилния за тях здравен специалист, като стъпва изцяло на дигиталното клиентско преживяване. Платформата на Healee и Super Doc има база от 1200 лекари и над 200 000 посещения на месец в България.
Printivo е стартираща компания, която разработва иновативен 3D принтер, който в комбинация с био мастила произвежда тъкани, необходими за провеждането на медицински тестове, като така успешно заменя съществуващите в момента решения. Въпреки все още ранния стадий на развитие на технологията, тя се определя като такава с голям потенциал за бъдещето на медицината.
Reloyalty е компания, която използва технологиите, за да даде нов смисъл на понятието клиентска удовлетвореност, като предлага на потребителите желаните от тях продукти и услуги като награда за тяхната лоялност.