Дъщерната компания на американския технологичен концерн Alphabet за интелигентни градове Sidewalk Labs LLC. възнамерява да превърне крайбрежната зона на канадския метрополис Торонто във високотехнологична утопия.
Планът, публикуван от Sidewalk Labs, обхваща 1500 страници, включващи иновации като автомобили със самостоятелно управление, обществен Wi-Fi, нови решения в здравеопазването, както и интелигентни ограничители и сигнали за трафика. Дан Доктороф, главен изпълнителен директор на Sidewalk Labs, описа новия „Град в града" в понеделник като „най-иновативния район в света“.
Стартъпът е работил по плана цели 18 месеца, ангажирайки се с граждански групи, които се опасяват за личния си живот и данни, тъй като проектът работи и с технологиите за проследяване на хора и дейности.
Sidewalk Labs LLC обещава да вложи 1,3 млрд. канадски долара (980 млн. долара) в проекта в Торонто. Част от вложението ще бъде инвестиция в акции на стойност 900 милиона долара, за да се финансира изграждането на квартал от 5 хектара до езерото Онтарио, който ще включва жилищни небостъргачи от масивна дървесина, регулируеми бордюри и отопляеми велоалеи. В него ще бъде приютена и канадската централа на сестринската компания Google, съобщи Sidewalk в своя план за развитие, цитиран от Bloomberg.
„Нашият план поставя обществения сектор на първо място по начини, които не са норма за много технологични компании в света”, заяви Доктороф по време на брифинг за медиите. „Sidewalk има за цел да си партнира с правителството, за да създаде условия за строителите на недвижими имоти, гражданските организации, технологичните компании и жителите, служителите и посетителите да изградят голяма общност през следващите десетилетия”.
Предложението е представено 20 месеца, след като Sidewalk спечели мандат за изграждане на общността с Waterfront Toronto, публична корпорация, създадена с цел съживяване на иначе доста разпилян терен от стари промишлени земи край езерото Онтарио. Открит с фанфари от премиера Джъстин Трюдо и бившия председател на Alphabet Ерик Шмид, проектът затъна в противоречия относно начина, по който ще се използват данните, как ще се финансира и колко контроли гигантската технологична компания ще има над публичните земи.
Доктороф, който преди това е бил главен изпълнителен директор на Bloomberg LP и заместник-кмет на Ню Йорк в мандата на Майкъл Блумбърг, основател на Bloomberg, води сериозна PR битка, за да спечели скептичната публика. Sidewalk Labs съобщи, че e консултиралa повече от 21 000 граждани на града и е инвестирала повече от 50 милиона долара за разработването на проекта, обхващащ 1500 страници.
Базираният в Ню Йорк Sidewalk се застъпва за създаването на независим, одобрен от правителството Тръст за гражданските данни, който да съблюдава събирането и използването на данни от региона.
„Разбрахме, че ще трябва да спазваме по-висок стандарт", казва Доктороф. „Подходът, който предлагаме, е пълен контрол над градските данни в независим, одобрен от правителството тръст за данните. Това би било в съответствие и в допълнение към съществуващите и бъдещите закони за поверителност в Онтарио и Канада", посочи той.
Доктороф потвърди, че компанията няма да продава или използва никаква лична информация за реклами или да ги споделя с някоя от компаниите на Alphabet, включително Google, без съгласие. Подобно на всяка друга компания, тя ще предлага да събира данни за подобряване на инфраструктурата или технологиите. Например, за да се създаде усъвършенствана електрическа мрежа, ще пита за разрешение да събира данни за температурите в апартаментите.
Компанията също предлага незадължително „повишаване на кредита“ от около 400 милиона канадски долара, за да подпомогне финансирането на развитието на инфраструктурата и 1,2 милиарда канадски долара за 6,5 километра железопътна връзка за свързване с Торонто. Това ще ускори завършването на проекта и ще спести на правителството 1,8 милиарда канадски долара според Sidewalk, които не биха взели участие в разработването на линията и няма да я експлоатират.
Според Sidewalk проектът за транзитна връзка може да включва създаването на спонсорирано от правителството дружество със специална цел за емитиране на дълг с постъпления, предназначено за изграждане на инфраструктурата. В резултат на това растежът на данъчните приходи ще се ползва за изплащане на облигациите.
Целият източен крайбрежен проект, ако е успешен, ще бъде един от най-големите проекти в Канада и ще има стойност от близо 23 милиарда канадски долара за период от 20 години. Sidewalk ще води само развитието на Кейсайд и остров Вилие, предложената зона за централата на Google, което представлява по-малко от 7% от площта.
Компанията все още не е установила кои ще бъдат нейните местни партньори, но заяви, че говори с много страни, включително разработчици и инвеститори.
За да адресира достъпността на жилищата, Sidewalk поясни, че половината от всички жилищни единици биха били предназначени за отдаване под наем, като 40% ще са по-големи апартаменти с две спални или повече. Планът включва лихвени проценти под 40% за всички жилищни единици, като половината от тях са предназначени за предоставяне на достъпни цени. Това може да генерира повече от 1700 единици, които са по-евтини от пазарните, казва Sidewalk.
Кейсайд ще бъде първият квартал, построен изцяло от масивна дървесина,твърди Sidewalk. Със своите партньори тя планира да инвестира до 80 млн. канадски долара във фабрика за масивна дървесина в Онтарио, за да започне разработването на индустрията.
Също така планира да похарчи 20 млн. канадски долара за финансиране на проекта, за да създаде нов градски институт за иновации и нов рисков фонд за местни стартиращи компании, ръководен от централата на Google.
Фирмата заяви, че проектът ще бъде тест за технологично развитие и предложи план за разпределяне на 10% от печалбата с канадското правителство в продължение на 20 години по отношение на някои технологии, въведени за първи път в областта.
преди 5 години жилищни небостъргачи от масивна дървесина ?really ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар