Apple показа своето дългоочаквано телевизионно приложение този понеделник, презентирайки го заедно с холивудски звезди от ранга на Рийз Уидърпун, Дженифър Анистън, Стивън Спилбърг и Опра Уинфри.
Но това, което липсваше по време на бляскавото представяне, беше ключова информация – колко точно ще струва.
Докато компаниите увеличават усилията си за пускането на стрийминг услуги, а цените за предложения като Netflix се покачват постепенно, потребителите се сблъскват с труден въпрос – как да похарчат парите и времето си, след като медийният пейзаж става все по-пренаселен, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Сега потребителите могат да изберат между услуги като Netflix, Amazon Prime Video, Hili и ESPN+. Скоро ще трябва да избират и сред новите услуги на WarnerMedia, Walt Disney и NBCUniversal.
Потребителите, които се отказват от платената телевизия, могат да си позволят да платят за няколко стрийминг услуги, преди да надвишат сумите, които плащат за традиционни кабелни услуги. Данни на Kagan, S&P Global Market Intelligence, потребителите плащат средно по над 90 долара за видео абонаменти и още 57 долара допълнително за високоскоростна интернет връзка.
С 90 свободни долара средностатистическият видео потребител в САЩ може да плати месечни абонаменти за услуги като Amazon Prime Video (8,99 долара на месец), Netflix (13 долара на месец) и Hulu + Live TV (44,99 долара на месец) и все пак да му останат пари за допълнителни услуги.
Apple залага, че нейното ново телевизионно приложение, хъб, който позволява на потребителите да гледат нейните оригинални програми и да си купуват достъп до популярни услуги като HBO, ще допълни бизнеса с iPhone. Плановете са платформата да стартира през есента.
Според проучване, направено сред 2000 души от Magid Research през 2018 г., потребителите на видео стрийминг са склонни да платят за няколко услуги, които са на обща стойност от около 38 долара. Тези потребители посочват, че биха искали да се абонират за около 6 подобни услуги средно.
Netflix, която имаше 58,5 млн. абонати в САЩ през четвъртото тримесечие на 2018 г., е най-популярната абонаментна стрийминг услуга. На второ място през същия период е била Hulu, която е собственост на Disney и има 25,2 млн. абонати.
"Ако погледнем към пазара в момента, средният потребител може би има възможност да добави услуга или две, но скоро ще достигнем тавана на това, което потребителят може да плати“, коментира Андрю Хеър, стари вицепрезидент на Magid.