IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стратегията на Amazon да вкара Холивуд в своя онлайн магазин

Компанията разполага с няколко ключови предимства пред Netflix и планира да ги използва

16:25 | 17.03.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Amazon Channels, както услугата за трети страни е известна, даде на традиционните медийни компании глобална платформа за пускане на предавания, твърди Джеф Хирш, главен оперативен директор на Starz, която миналата година направи експанзия във Великобритания и Германия.

Хирш и Channels са помогнали на Starz, която е собственост на Lionsgate, да привлече по-широк кръг от абонати, защото могат да получат канала през приложението на Amazon, без да е нужно да свалят отделното приложение Starz през Roku, Apple TV или друга стрийминг услуга. Amazon освен това представлява по-малка екзистенциална заплаха за медиите от Apple, която срина музикалната индустрия като разби модела за продажба на албуми с предложението за 99 цента на песен.

Channels повтаря модела на традиционната телевизия за агрегиране на видео канали, но без да кара потребителите да плащат за пакет от неща, които никога няма да гледат. Освен това има всякакви видове нишово съдържание, което сега потенциално може да намери публика.

Мислете за това като за продължение на търговския бизнес на Amazon: Да създаде най-големият онлайн магазин за пазаруване, а след това да покани по-малки фирми да плащат такса, за да го ползват, за да достигнат до милиони нови клиенти.

От хоби към стратегия

Ако Amazon Channels е неутрална платформа, която се държи добре със създателите на съдържание, Amazon Studios е различна по своето същество. Тя се конкурира директно с развлекателната индустрия за оригинални предавания и филми.

Amazon ще похарчи 5-6 млрд. долара за съдържание през тази година, сочи оценка на BTIG. Това е прилична сума за Холивуд, но само малък дял от оперативните разходи на Amazon, които миналата година достигнаха над 220 млрд. долара. Netflix вероятно ще похарчи около 15 млрд. долара за съдържание тази година. И все пак Amazon не е обявила три- или петгодишен план за достигане на разходите на Netflix. Всъщност компанията няма начертан път за следващите години, ако говорим за покупки на съдържание, твърдят източници, запознати с въпроса.

Подобно на Салк, Прайс обяви, че стратегията е да се инвестира в предавания, които подкрепят Prime. Amazon наблюдава кой гледа дадено шоу и колко използва Prime за други неща. Ако абонат на Prime гледа много даден сериал и не се възползва от другите неща в пакета, шоуто получава заслугите за парите, които дава потребителят, твърдят източници, запознати с вътрешните методи на Amazon.  

Прайс се фокусира върху съдържание с потенциал за получаване на награди, за да привлече потребителите в Prime. Неговият екип има вече няколко хита, включително “The Marvelous Mrs. Maisel”, който през 2018 г. спечели награда „Еми“ за най-добър комедиен сериал. Освен това купи „Manchester By The Sea”, носителят на „Оскар“ за най-добър оригинален сценарий през 2017 г.

Същевременно Прайс се сблъска с няколко скъпоструващи проблема, като филма „Chi-Raq” на Спайк Лий от 2015 г. и катастрофална 5-годишна филмова сделка с Уди Алън, който сега съди Amazon Studios за 68 млн. долара. заради нарушаване на договора.

В трите години, в които управлява бизнеса, Прайс избягваше съдържание, което да привлече масовата телевизионна публика, така че ясно да разграничи Amazon от традиционната телевизия и да оправдае членството в Primer. Но купуването на нишово, арт хаус съдържание не беше най-добрият подход за привличането на нови хора в Prime.

Дженифър Салке, оглавяваща звеното Amazon Studio за оригинално тв съдържание, беше наета заради предишния си опит в NBC и 20th Century Fox, където тя купува и разработва предавания като „Modern Family, “Glee” и „The Good Place”. Целта ѝ беше да донесе повече хитове с по-големия си телевизионен усет, твърдят източници, запознати с въпроса.

Под ръководството на Салке Amazon най-сетне започна да се фокусира върху „филми и сериали с по-голяма привлекателност, които резонират с по-широката публика, която ползва Amazon”, твърди Флорис Бауер, съосновател и президент на независимото студио Gunpowder & Sky.

Салке не е била допусната за интервю по темата. Говорител на Amazon също е отказал коментар.

Следващата стъпка: Свързване на съдържанието с търговията

Може би най-голямата възможност за Amazon в сферата на развлечението са спортните събития, показвани на живо – пазар, който все още се доминира от традиционните мрежи, кабелните и сателитните компании. През август Amazon нае Мари Донахю от ESPN, за да управлява спортните програми, а компанията почти сигурно ще стане по-агресивна в купуването на права за излъчването на спортни събития в реално време през следващите години, твърдят източници, запознати с дългосрочната стратегия на компанията.

Amazon има още едно оръжие, което е нейно предимство и я разграничава от Netflix и другите медийни играчи: Echo. Докато все повече устройства с гласовия асистент Alexa влизат в домовете на хората, не е трудно да си представим по-силната им интеграция с умните телевизори. Това отваря Amazon към всички необхванати възможности за реклама и продажба на продукти през няколко платформи.

Именно колонките Echo бяха начин да си спечелят правата за сагата на „Толкин“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още