IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-довереният човек на Зукърбърг посреща удар след удар

Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг е остро критикувана, че игнорира проблемите на компанията

08:32 | 30.11.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

През октомври 2017 г. Facebook се подготвяше за първото си изслушване пред Конгреса на САЩ във връзка с руската намеса в американските президентски избори. Преди публичното изслушване Сандбърг искала да направи лично посещение във Вашингтон, като мислеше, че може да изглади нещата зад кулисите. Но компанията нямала много за казване за това как се справя с пробивите в системата си, които позволиха Русия да задвижи своята кампания за манипулация. Освен това нямала достатъчно добри отговори на въпроса защо не е успяла да хване операцията. Така че правните съветници на компанията са я посъветвали да не ходи. А ако все пак реши, преди всичко да слуша, а не да говори, коментират източниците, запознати с въпроса.

Сандбърг все пак отива – с много неща за обсъждане. Ходът ѝ не проработва. В крайна сметка казва на властите, че Facebook трябва да действа по-бързо за откриването на проблемите и обещава да се справи по-добре с тях. В някои случаи срещите изобщо не помагат, а част от хората с, които Сандбърг се среща, посочват след това публично, че искат конкретни промени, а не обещания от компанията.

Това е началото на кампания, която се фокусира предимно върху начина, по който се възприема Facebook, а не върху нейните същински проблеми. Компанията заяви, че Сандбърг е избрала този подход, макар и незадоволителен, защото световните лидери са искали да чуят какво ще кажат хората с позиции във Facebook, а това е изглеждал като по-добрият вариант от никакво появяване. Но New York Times показва в детайли как Сандбърг и екипът ѝ са отричали или са насочвали вниманието отвъд проблемите.

Според източниците Сандбърг е имала слабост, която се е отразила и на други директори в корпорацията. Тя се е обградила с верни хора, които я защитават от критиките и лошите новини, което може да забавя действията ѝ при разрастването на кризите, допълват те. В замяна Сандбърг пази тези свои хора.

Елиът Шрадж, директор комуникации и политики във Facebook, е пример за това. Той е работил със Сандбърг, когато тя е помагала за изграждането на рекламния бизнес на Google, а след това се е преместил с нея във Facebook 2008 г. Миналата седмица Шрадж написа бележка до служителите, в която поема отговорност за наемането на компанията Definers, която беше замесена в скандала със Сорос. Facebook показа публично текста, за да премахне част от напрежението над Сандбърг, твърди източник, запознат със ситуацията.

През 2011 г. Сандбърг нае Джоел Каплан – вицепрезидент по политиките. Двамата са близки още от Харвард. Каплан се оказа обект на критики вътре в компанията за близкото си приятелство и публичната подкрепа на Брет Кавано в момент, в който Facebook беше обвинена в политически игри. Но последствия за Каплан не е имало, коментират източниците.

Приятелите на Сандбърг са известни като FOS – „Friend of Sheryl“ (Приятел на Шерил), а някои от тях са били повишени на доста влиятелни позиции в компанията, допълват четирима източници. Като цяло е имало малка инициатива от тези хора за споделяне на лошите неща, защото тя често остро критикува хората, а понякога ги изхвърля от близкия си кръг, когато я разочароват, коментират източниците.

Сега Сандбърг сякаш осъзнава, че трябва да създаде нова култура, в рамките на която хората да се чувстват по-готови да ѝ споделят за проблемите на Facebook. Пред колеги и приятели тя е казала, че едно от нещата, за които най-много съжалява тази година, е, че на компанията ѝ е отнело толкова много време, за да отговори на кризата с Cambirdge Analytica, консултантската фирма, която е използвала данни на потребителите на Facebook. Разкритията станаха ясни през март, но на Сандбърг и Зукърбърг им трябваха няколко дни преди публично да коментират въпроса.

Скоро след това Сандбърг създаде новия екип за „стратегически отговор“, който отговаря пред Джъстин Ософски, вицепрезидент „Операции и корпоративно развитие“. Задачата на групата е да ускори потока от важна информация към Сандбърг и да ѝ показва най-големите рискове, пред които се изправя компанията.

Междувременно Сандбърг си търси съветници с различен опит, с надеждата, че те могат да ѝ помогнат в този момент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:03 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още