Китайската технологична компания Xiaomi се търгува при оценка, подобна на тази на Tencent Holdings и Alibaba Group Hilding. Дали ще успее да я защити, ще стане ясно по-късно, когато производителят на смартфони отчете резултатите си, пише в свой анализ Bloomberg.
Тази вечер инвеститорите ще разберат дали нейният бизнес интернет услуги са се разраснали и какъв е делът на приходите от хардуер. Основателят на Xiaomi Лей Дзюн я описва като движена от иновациите интернет компания, макар че този ѝ бизнес е донесъл средно 9,2% от приходите ѝ през последните две тримесечия. За сметка на това смартфоните са допринесли за над 70 на сто от приходите.
Скептицизмът към тази визия доведе до спад от 20% на цената на акциите на Xiaomi от листването ѝ в Хонконг през юли досега. Това се случва, въпреки че 18 от 24-те анализатори, анкетирани от Bloomberg, препоръчват купуване на акциите на компанията или имат еквивалентни рейтинги за базираната в Пекин компания. Цената на акциите на компанията скочи с 5,1% до 13,60 хонконгски долара днес.
Според Kaiyuan Capital това все още не е добра изходна точка за инвеститорите.
"Акциите може все още да са надценени, но по-притеснителното е разминаването между публичните коментари и представянето на компанията“, коментира директорът на Kaiyuan.
Някои положително настроени към Xiaomi експерти твърдят, че оценката ѝ е на добро ниво и притесненията на инвеститорите за компанията са неуместни.
Citigroup миналата седмица препоръча покупка на акциите на Xiaomi, посочвайки, че оценката ѝ отразява нейните силни страни. Сред тях се нареждат възможностите за експанзия в чужбина и способността ѝ да привлича клиентите с по-ниските си цени, което пък води до по-голяма потребителска база за нейния бизнес с интернет услуги, твърдят анализаторите Уилям Янг и Андре Лин.
Те все пак допълват, че акциите са в голям риск заради скорошната история на търгуването им.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria