Шепа глобални технологични компании могат да твърдят, че 1 млрд. души използват техните продукти. Но Uber иска да се присъедини към тази престижна група корпорации, пише Financial Times.
Главният изпълнителен директор Дара Косровшахи заяви тази седмица, че компанията има за цел да достигне 1 млрд. активни пътници, шофьори и клиенти на услугата ѝ за доставка на храни, спрямо около 100 млн. днес.
Преди две години компанията имаше едва 40 млн. пътници, използващи нейните услуги. Но сега Uber се подготвя за голямо първично публично предлагане през следващата година, а Дара Косровшахи показва амбициите си за бъдещето, където компанията ще бъде посредник за всичко - от споделени пътувания и електрически велосипеди до обществени автобуси и метро.
Новината, че иска Uber да достигне до 100 млн. потребители, беше обявена лично от Косровшахи в рамките на събитие на Financial Times в Лондон тази седмица.
Постигането на тази цел ще постави Uber редом до играчи като Google, Facebook и Tencent. За разлика от тези компании обаче, нейният бизнес модел разчита основно на таксуването на потребителите, но компанията продължава да губи милиарди всяка година.
Повече от непечеливо приложение за споделено пътуване
Банкерите вярват, че оценката на IPO-то на Uber може да надмине 100 млрд. долара, доста над оценката от 76 млрд. долара при последния ѝ кръг на финансиране.
Дългоочакваното листване на Uber може да е най-голямото за това поколение технологични компании, чиито частни оценки нараснаха до десетки милиарди долари благодарение на привидно безкрайния поток от капитали от богати инвеститори.
Конкурентите на Uber - Lyft и Didi Chuxing, както и други американски играчи като Airbnb, Pinterest и Palantir, се твърди, че обмислят да станат публични през следващата година или две.
За Uber и Косровшахи ключовата задача преди първичното публично предлагане е да покажат, че компанията може да бъде повече от просто един непечеливш доставчик на услуга за споделено пътуване. В рамките на десетилетието, в което съществува, Uber е похарчила милиарди долари рисков капитал за изграждането на бизнес за резервации на коли в над 600 града по целия свят.
За 2017 г. обаче компанията отчете 4,5 млрд. долара нетна загуба, а основният ѝ бизнес все още е “години назад” от печалбата, коментира Косровшахи на събитието.
“Amazon на транспорта”
Но стремежите на Uber, които са ключова част от опитите ѝ да привлече инвеститорите, излизат отвъд превозите.
Косровшахи описва тази стратегия като превръщането в “Amazon на транспорта”, с което подчерта потенциала на платформата на Uber.
“Ако има една голяма цел за Uber, тя е да замени собствеността върху колите”, допълни той.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул