Както вероятно вече сте разбрали, Amazon увеличава заплатите. Най-нископлатените ѝ служители в САЩ ще получават по 15 долара на час, тези във Великобритания – по 10,50 паунда на час в Лондон и по 9,50 паунда на час в другите британски градове.
Промяната влиза в сила от 1 ноември, което всъщност съвпада и с приготовленията за празничния сезон. Amazon увеличава заплатите на сезонните и временните работници, наети от агенции, и твърди, че планира да назначи поне 100 хил. допълнителни работници в САЩ през този празничен период. (През 2017 г. тя нае 120 хил. души за празниците).
Amazon описа решението си като внимателен отговор на критиците, които твърдят, че плаща прекалено малко, принуждавайки служителите да се върнат пак на държавни помощи.
Но освен това е разбираем ход, който ще помогне на онлайн търговеца през натоварения празничен сезон, особено сега, когато американският трудов пазар е в близост до пълна заетост, заплатите на работещите почасово растат и се увеличават притесненията за недостиг на работници.
Американските търговци на дребно са напът да наемат най-голям брой сезонни работници за празниците тази година от 2014 г. насам, сочи прогноза на компанията за проучвания Challenger. Това включва 120 хил. сезонни служители на Target, 80 хил. - на Macy’s, 39 хил. на JCPenney и 100 хил. на UPS.
Тези търговци знаят, че ще трябва да се конкурират за таланти. Macy’s се опитва да ги привлича с тримесечни бонуси, базирани на резултатите. Target наема хора с обещание за стартова заплата от 12 долара на час, предлагайки им други придобивки, като 10% отстъпка в магазините на Target и награди за отделните екипи. Kohl дава 15% отстъпка, а по време на самите празници „без изключение“ тя е 35%.
Amazon, която доминира в търговията на дребно, все пак трябва да се конкурира за хора на един свит пазар. Вдигането на заплатите като превантивна стъпка срещу стачка по време на празниците, която би довела до криза, не омаловажава хода ѝ, но носи допълнителна стойност към него.