Има някои доказателства в подкрепа на това. Аудиторията на Instagram е по-млада от тази на Facebook, а това е преимущество от рекламна гледна точка. И за разлика от Facebook, която през последното тримесечие отчете първия спад на броя нови потребители в Северна Америка, Instagram все още се радва на растеж на вътрешния си пазар.
"Без Instagram Facebook ще бъде нещо напълно различно“, коментира Джейсън Кинт, главен изпълнителен директор на Digital Content Next. По думите му Facebook може скоро да спрe да расте в международен план, което означава, че Instagram ще бъде „изключително важен“ за бъдещето на компанията.
Идеята, че Instagram може да спаси Facebook вероятно се върти и в главата на Зукърбърг. Той често се радва на успехите на Instagram, отбелязвайки ги на седмичните срещи на екипа на Facebook, твърдят няколко служители.
Когато мениджърите попитат дали е лоша новината, че младите потребители не са толкова привлечени от социалната мрежа, отговорът е, че те обичат Instagram, а това е добре за бизнеса като цяло. Това е особено важно, защото данните, получавани от потребителите на Instagram, могат да се използват за насочването на реклами във Facebook и обратното.
Повечето потребители на Instagram не са наясно с това. Услугата е смятана често за бягство от Facebook, така че Instagram трябва да действа внимателно, за да защити репутацията си. Кригър, който е главен технологичен директор на компанията, твърди, че работи за това да популяризира Instagram по света, но действа внимателно, за да не повтаря грешките на Facebook.
Кригър е по-малко познатият основател на Instagram, но неговата работа – да премахва технологичните бариери пред потребителите – се превърна в ключова в момент, в който компанията се разширява в глобален мащаб.
Когато придобива компанията, Зукърбърг казва на инженерите да изградят каквото потребителите биха поискали, а ранното мото е било: „Действай бързо и пробивай“. Мотото на съоснователите на Instagram пък е било: „Не го съсипвайте“. По време на преговорите за придобиването излиза, че Instagram не разчита съвсем на данните.
„Беше наистина срамно“, коментират основателите на приложението. „Имахме инструмент, който постоянно показваше по колко души влизат в приложението на минута. Това беше растеж за нас“.
След като придобиването е финализирано, само няколко месеца след първичното публично предлагане на Facebook през 2012 г., Зукърбърг вкарва хора от екипа за растеж на Facebook в Instagram.
Днес централата на Instagram е отворено пространство, в което инженерите работят. Огромен екран показва графики и данни, показващи всичко, което Facebook е научил Instagram да измерва.
За външни хора Facebook е оставил приложението сравнително непроменено. То е по-бързо и по-добро, но си остава прост инструмент за публикуване на снимки с филтри. Но истината е, че Instagram е доказателството, че Зукърбърг може да интегрира своите идеи за растежа във всичко, коментира Майкъл Хофлинг, бивш директор на Facebook, в своята книга „Becoming Facebook”.