Оставайки на гребена на вълната от нови потребители, по-добро рекламно представяне и популяризирането на видео съдържание сред потребителите и рекламодателите, приходите на Twitter в Япония нараснаха, насочвайки компанията към първото ѝ тримесечие на печалба, пише в свой анализ Ройтерс.
По-рано този месец Twitter отчете, че приходите от продажбите ѝ в Япония са скочили с 34% през последното тримесечие на 2017 г. спрямо година по-рано, достигайки 106 млн. долара.
В Япония успехът на Twitter трансформира потребителите в приходи - нешо, което представлява трудност за социалната мрежа от основаването ѝ. Сега успехът увеличава надеждите, че може да доведе до по-голям растеж за компанията. Инвеститорите и анализаторите все пак посочват специфични за Япония фактори, които може да не бъдат наблюдавани другаде.
Изглежда компанията въвежда локални иновации, вместо да съсредоточава услугите си предимно за американския пазар, както е обичайно за други технологични фирми, твърди Рио Сакаи, старши представител на Asatsu-DK, третата по големина японска рекламна агенция.
“Имам чувството, че през последните година или две Twitter отговаря гъвкаво на исканията на рекламодалите”, коментира той.
Същевременно компанията привлича все повече погледи в Япония: броят на потребителите нарасна до около 45 млн. през октомври, от около 40 млн. година по-рано. Причините за това са комплексни, но директори на рекламни компании твърдят, че политиката на Twitter да позволява ползването на псевдоними в туитовете дава шанс на японските потребители да изразяват мнението си въпреки културата на резервираност в страната.
По думите на Мотохико Токурики, главен рекламен директор на Agile Media Network, анонимността е ключова.
Овен това Twitter се насочи отвъд текстовете и снимките, предлагайки редица опции за видео реклама и предостави алтернатива на конкуренти като Facebook, коментира Шиния Кобори, мениджър в Dentsu Digial.
Популярността на видеото в Twitter стана очевидна по време на Зимните олимпийски игри. Видеото на NHK, на което фигуристът Юзуру Ханю печели златен медал, е гледано над 4 млн. пъти и е споделено 125 хил. пъти.
Facebook, която изоставаше от местната Mixi в ранните дни на социалните мрежи, не успя да стане лидер на японския пазар, както в САЩ и Европа.
В момента Twitter изкарва по 2,36 долара от японски потребител, в сравнение с 5,97 долара на потребител в САЩ, сочат данни за четвъртото тримесечие на 2017 г. Това е близо двойно на 1,24 долара приходи на потребител извън САЩ.
Twitter продължава да разраства базата си от мобилни потребители в Япония през последните 18 месеца, въпреки че Facebook среща проблеми да разшири потребителската база на своето приложение, сочат данни на Nielsen.
За рекламодателите, които се насочват към хората, отказали се от гледането на телевизия, Twitter предлага атрактивна опция: около три четвърти от японските студенти над 18-годишна възраст използват социалната мрежа, в сравнение с около една четвърт за Facebook, твърдят от Nielsen.
Тъй като смартфоните се използват все повече за социални дейности като гледането на видео, търсенето на видео реклама се радва на бум, твърди Масахиро Аисава, базиран в Япония старши директор в Twitter Client Solutions.
Според модела на Twitter рекламодателите плащат, за да позиционират туитовете си в нюзфийдовете на потребителите, които могат да гледат видеото, да ретуитват към последователите си или да кликнат на уебсайта на рекламодателя.
Важността на Япония за Twitter се отразява в избора ѝ това да е една от трите страни заедно със САЩ и Великобритания, избрани за новия “промоционален режим”, абонаментна услуга, която позволява на по-малките компании да плащат, за да промотират туитовете си.
Въпреки че Twitter очаква растежът ѝ в Япония да продължи, не е ясно дали тя ще успее да повтори този успех другаде. Една от възможностите е Близкият изток, където приходите от потребители остават ниски въпреки големия брой потребители, коментира Рос Гербер, главен изпълнителен директор на американската инвестиционна фирма Gerber Kawasaki.