Така например Apple започна да продава флагмана си iPhone X през ноември, шест седмици по-късно от обичайното за нови модели. Това се случи след проблеми с производството през лятото.
През ноември в интервю за Wall Street Journal Кук заяви, че Apple би искала да пусне едновременно iPhone X, 8 и 8 Plus, когато устройствата бяха обявени, но „не е имала избор“, защото iPhone X не е бил готов. И въпреки това той обяви и трите устройства по едно и също време, така че потребителите да могат да решат кой от телефоните искат най-много.
Случаят накара много потребители да изчакат с покупките на iPhone през ноември и октомври, което доведе до 7,6 процентни пункта спад на американския пазар на смартфони през тримесечието, завършило през октомври, до 32,9% според Kantar Worldpanel. В интервюто Кук посочва, че отлагането на премиерата може да е засегнало продажбите, но е било най-доброто за потребителите.
Нийл Кибарт, който управлява Above Avalon, уебсайт за анализи на Apple, твърди, че е започнал да се притеснява, че отлаганията могат да подскажат, че Apple се бори с времевите ограничения и с разсейването на талантливите си инженери и директори, които работят по много продукти.
От над 70 нови и обновени продукта, пуснати по време на управлението на Кук, пет са имали забавяне между обявяването и доставянето от три и повече месеца, а при 9 този период е продължил между един и три месеца. Почти същият брой продукти е пуснат по време на управлението на Джобс, но само един продукт е отложен с три месеца, а 7 – с между един и три месеца за доставка след обявяването му публично.
Обновените модели на най-големите продукти – iPhone, iPad и Mac – са се появявали предимно на време. Но през последните години Apple добави нови продукти и по-бърз темп на работа отколкото под ръководството на Джобс. Съоснователят на компанията вярваше, че продажбите ще растат, ако тя има по-малко, но по-добри устройства.
При Кук, който съблюдаваше производството и операциите на предишния си пост, продуктовото портфолио на Apple се увеличи повече от два пъти от 2007 г. насам.
Огромната база от потребители на Apple също носи логистични и производствени предизвикателства, твърдят бивши служители. Сега около 1,1 млрд. нейни устройства се използват в цял свят, което е почти три пъти повече от 400-те млн. в началото на 2013 г., сочат данни на Asymco.
Бившите служители говорят още и за по-голямата сложност на самите устройства, като за фактор, който влияе на забавянето.
Същевременно Apple се насочи към контрола на повече компоненти в своята верига за доставки. При ранните модели на iPhone концернът купуваше цели камери от един доставчик, коментира бивш служител, но през последните години фирмата доставя всеки компонент за камерата – от лещите до сензорите.
По-сериозното отношение към веригата за доставки помогна на Apple да контролира разходите и да разграничи устройствата си от тези на конкурентите, но също така изисква повече служители и координация между поддоставчиците. Apple е увеличила броя на служителите си седемкратно в рамките на десетилетието след пускането на iPhone.
"Това не е малкото Ferrari, което Стив създаде за себе си“, коментира Роджър Кей, анализатор от Endpoint Technologies Associates. “Тя се превърна в тази огромна организация и това допринася за част от проблемите“.