Netflix увеличава преднината си пред Hulu в битката за зрители, твърдят експерти, докато Walt Disney се готви да поеме пълен контрол над по-малката видео стрийминг услуга благодарение на придобиването на активи на 21st Century Fox.
Американската аудитория на Netflix проучва целия пазар на платена телевизия в САЩ, сочи ново проучване на PwC, докато отделно изследване на IHS Markit предполага, че създателката на “Stranger Things” и “House of Cards” увеличава преднината си пред Hulu по плащащи абонати, пише в свой анализ Financial Times.
Новните показват размера на предизвикателството, пред което Walt Disney се изправя в битка да спечели нови абонати След планираното придобиване на бизнеса с развлечения на 21st Century Fox, фирмата ще стане мажоритарен собственик на Hulu.
Боб Айгър, главният изпълнителен директор на Disney, миналата седмица обяви сделката с Fox и поясни, че създаването стрийминг услуги, достигащи директно до потребителите, е “клюочва” за бъдещето на Disney и е негов “най-голям приоритет”. Той твърди, че Hulu е продукт, който е насочен предимно към възрастните, а стрийминг услугата на Disney, която ще стартира през 2019 г. е по-скоро семейна.
Disney и Fox в момента са съсобственици на базираната в Лос Анджелис Hulu, заедно с NBC. И трите имат равни дялове, след като Time Warner купи 10% от Hulu миналата година.
“Притежаването на една трета беше чудесно, но да имаме контрол върху нея ще ни помогне да ускорим растежа на Hulu в тази област (директно предлагане на потребителите) и да стане по-силен конкурент на играчите, които вече са там”, коментира Айгър.
Пазарните проучвания сочат, че Disney и Hulu трябва да извървят дълъг път, за да затворят пропастта, която ги дели от пазарния лидер Netflix. IHS прогнозира, че Netflix ще увеличи броя на американските си абонати до 54 млн. до края на тази година, изпреварвайки значително Hulu с нейните 37 млн. Hulu не разкрива данни за абонатите, които си плащат, но прогнозата на IHS е по-висока от тази на другите от индустрията, които твърдят, че броят е 17 млн.
Проучване сред около 2000 американци, проведено през октомври от PwC, откри, че 73% от респондентите са абонирани към платени телевизионни услуги, включително кабелни и сателитни, докато 73% са абонирани и към Netflix. Последната отчете, че има 53 млн. потребители на вътрешния си пазар към края на последното тримесечие.
Несъответствието между данните от отчетите и отговорите на проучването на PwC може би отразяват степента на споделяне на пароли между потребителите на Netflix.
Hulu стартира преди 10 години, като холивудски отговор на растежа на YouTube. През последните години тя се превърна в една от най-големите надежди на традиционната медийна индустрия срещу Netflix и Amazon, които инвестират милиарди, за да продуцират собствено съдържание и намаляват зависимостта си от Холивуд.
Дан Краян, директор проучвания в IHS Markit, твърди, че Hulu трябва да открие начин да се отличи. Айгър смята, че това може да се случи чрез предаванията на Disney и Fox, които са изтеглени от конкурентни платформи, както и от личното съдържание на Hulu, като сериалът “Историята на прислужницата”, който спечели награда “Emmy”.
“Hulug увеличава своите инвестиции в оригинални предавания и в лицензирано съдържание”, коментира Айгър. “Ако решим да увеличим нашите инвестиции в оригинално съдържание в Hulu, Със сигурност имаме възможността да стигнем много по-далеч, отколкото преди придобиването”.