Американският технологичен гигант Apple потвърди, че придобива популярната услуга за разпознаване на песни Shazam. Сделката е оценена на около 400 млн. долара според Recode.
Apple обаче не е компания, насочена към придобиванията, както са други големи играчи като Alphabet и Microsoft. Според Thomson Reuters Shazam е петото придобиване на Apple за тази година, но е едва 68-ото в историята на фирмата.
Какво вижда най-голямата компания в света в Shazam? Ето няколко идеи:
Лоялни потребители
Shazam е събрала голяма база от потребители. Приложението е свалено повече от 1 млрд. пъти. Shazam се радва на 120 млн. активни потребители, които използват приложението 20 млн. пъти дневно, сочат данни на уебсайта ѝ. Освен това потребителите ѝ са лоялни. Тази лоялност може да доведе до повече клиенти, които плащат за услугите на Apple, като Apple Music например.
Приходи
Основаната през 1999 г. Shazam е нещо рядко в света на музикалните технологии – печеливша компания. Тя генерира по-голямата част от приходите си от реклама.
Shazam показва реклами на потребителите, докато те сканират различни песни, за да може приложението да ги разпознае. Освен това приложението показва по-малки реклами на страниците с разпознатите произведения. А дори и в моментите, в които не успява да познае песента, пак показва реклами.
Същевременно Shazam получава приходи от препращането на трафик към Apple, Spotify и други доставчици на дигитална музика. Идеята е, че потребителят разпознава песента, а след това е насърчаван да отиде в Spotify или Apple Music, за да я слуша, или да си я купи от iTunes.
Данни
Нейната голяма база от потребители генерира огромни обеми от данни, а данните са новият петрол. Shazam знае какво слушат хората, къде и кога, както и как тези тенденции се променят с времето.
От тази информация изпълнителите, звукозаписните компании и другите играчи в индустрията могат да научат къде феновете слушат музика и съответно да вземат по-добри решения къде да промотират песните си офлайн.
Интелектуална собственост
Shazam се сблъсква с конкуренция от страна на SoundHound и от китайската QQ Music. Но Shazam има 200 патента за аудио разпознаване и други технологии.
Приложението е познато най-вече като софтуер за разпознаване на песни, но може да се ползва и за сканиране на филмови плакати или други снимки за „отключване“ на екстри, като клипове зад кулисите и съдържание с добавена реалност, включващо известни личности или съдържание за брандове.
Сега цялата тази интелектуална собственост в сферата на аудио разпознаването и рекламата става собственост на Apple.
Apple Music, Apple TV и други приложения за iOS могат да се възползват от технологията на Shazam.
Apple не е открита веднага за коментар по темата.
Още по темата можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 6 години А може и да е отговор на Google, който вгради подобна функция в Google Now. отговор Сигнализирай за неуместен коментар