Новият iPhone на Apple се очаква да бъде с екран, заемащ цялата предна част на устройството, безжично зареждане и други нови технологии. Но потребителите в Китай могат да получат тези функции и от други устройства, като едва ли ще бъдат изненадани, пише в свой анализ Bloomberg.
Потребителите на най-големия пазар на мобилни устройства в света са свикнали да получават най-новите технологии от устройствата на Huawei, Oppo и Xiaomi. Това усложнява ситуацията за Apple, която трябва да убеди клиентите да се насочат към нейните устройства, продавани за по-висока сума.
Това е проблем за Apple на китайския пазар, който е вторият по важност за нея след вътрешния ѝ. Местните играчи в Китай се адаптираха към дизайна, наложен от Apple, като същевременно продължават да се съобразяват с местните вкусове, като възможността за използването на две SIM карти едновременно.
За да покажат увереността си, Huawei Technologies, Xiaomi и вероятно Vivo, решиха да се изправят очи в очи с Apple, представяйки новите си продукти около премиера на новия iPhone на 12 септември.
След шест поредни тримесечия на спадащи продажби в Китай, Хонконг, Макао и Тайван и ралито на акциите ѝ, на фона на очакванията на новото устройство по повод 10-годишнината на iPhone, залозите за Apple са огромни.
„Предизвикателството идва от Vivo, Oppo и Huawei. Те могат да заменят Apple във високия сегмент, при цени от около 500 долара, макар че Apple остава доминираща на ултра високия клас от 600 долара и повече“, коментира Киранджит Каур, анализатор от IDC. “Не очакваме голям растеж, тъй като китайският пазар в момента е много наситен. Най-голямото търсене на новия iPhone ще дойде от сегашните собственици на стари модели“.
Apple има много работа по най-голямата промяна в дизайна на iPhone в ерата след Стив Джобс. Новият ѝ флагман се очаква да струва около 1000 долара. Във вторник компанията ще повдигне завесата, за да представи три нови модела на устройството, което оформи ерата на модерните смартфони. На събитието ще бъде представен и Apple TV, както и умен часовник, който ще има LTE свързаност, писа Bloomberg.
Въпреки че потребителите чакат новите хардуерни предложения, Apple вече показа своята мобилна операционна система iOS 11, която е с добавени функции за китайските купувачи. В това число влиза приложение за снимане, което позволява сканиране на QR кодовете, които са навсякъде и са основа на мобилните разплащателни системи в страната. Предвидено е и ново приложение за картографиране, което показва местата на трафик камерите.
Iphone остава най-продаваният модел телефон в света и продължава да печели похвали за своя софтуер и хардуер. Екосистемата на iOS е впримчила милиони потребители, които вече са изградили огромни библиотеки от филми и музика. Има шанс компанията да ни изненада с някоя впечатляваща функция, освен тези, за които вече се носят слухове. Идеята на Apple да е „най-добрата, а не първата“ до момента ѝ е служила добре.
"Apple не е правила голяма промяна в дизайна от 2014 г., но Huawei и Vivo продължават да пускат нови устройства:, коментира Каур. „Прекалено много китайци, притежаващи най-новия iPhone, също е символ на социален статус“.
И все пак Китай се гордее със своите технологични шампиони, които вече са спечелили потребителите, използвайки добри устройства, но и по-бързи продуктови актуализации, за да изкарат Apple чак на пета позиция в класацията през последното тримесечие.
Приходите на компанията в Китай, Хонконг, Макао и Тайван, са спаднали с 10% през последния отчетен период. Това е единственият ѝ регион, който има спад на годишна база.
От своя страна Xiaomi дава признаци, че ще се справи с най-лошия спад на продажбите си в своята седемгодишна история. Компанията ще представи Mi MIX 2 ден преди събитието на Apple.
Huawei, компания, която заяви, че ще се бори с Apple и Samsung за първото място в света, ще представи своя модел Mate 10 следващия месец. Той ще разполага с екран, покриващ цялата предна част на устройството.
Дори Vivo, най-малкият играч в тази група, подсказва за пускането на тънко устройство. Засега обаче компанията отказва да коментира подробностите.
На фона на очакванията за проблеми с доставките на новия iPhone китайските конкуренти на Apple може да имат шанса да направят скок напред и да привлекат потребителите.
Canalys смята, че продажбите на смартфоните на Apple в Китай ще нараснат с 1,4% до 22,5 млн. бройки през втората половина на годината. Очакваният нов модел, струваш 1000 и повече долара, може да накара феновете на iOS да се насочат към местни алтернативи, тъй като потребителите в страната са чувствителни към цените, твърди Дзия Мо, анализатор на Canalys.
По думите му не всеки потребител на висок клас устройства в Китай ще бъде готов да плати над 8000 юана за смартфон.
„Всъщност не са много онези, които могат да си го позволят“, допълва той.