IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Samsung залага имиджа си на новия Note

Ще успее ли концернът да изкупи греховете си пред клиентите след фиаското на Note 7

11:36 | 25.08.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Всъщност всяка компания би трябвало да се радва, когато името на нейния продукт се споменава по високоговорителите всеки път преди излитане на самолетите. Особено, ако при това не е платила и цент за рова. Но за Samsung и за нейния фаблет Galaxy Note 7 тази ситуация от миналата година бе истинска катастрофа. Смартфоните от серията бяха забранени от много авиолинии заради опасността от възпламеняване. 

Става дума за досега най-голямата технологична катастрофа в десетгодишната история на смартфоните. Когато през август миналата година малко след старта на продажбите на Note 7 няколко устройства се бяха подпалили, корейският концерн ги замени и заговори за единични случаи. Но от няколко случаите станаха доста, хората си изгаряха панталоните, а уреди се подпалваха и в самолети. След няколко акции по връщане в сервизите в крайна сметка през октомври Samsung спря пълното производство. 

След няколкомесечно проучване през януари стана ясно, че производствена грешка в батериите е довела до възможността от подпалване. Към този момент Samsung вече отписа над 3 млрд. долара от печалбата си, а имиджът на серията Note бе заложен на карта. 

За друг тясно специализиран производител това би бил колапсът. Но Samsung имаше късмет. От една страна – тъй като южнокорейският конгломерат не зависи само от мобилното си поделение и може да преглътне тази загуба. А от друга страна – защото дефектната батерия засяга само Galaxy Note, а не и Galaxy S.

Представянето на Galaxy S8 през пролетта беше точно навреме. С нов дизайн и впечатляваш екран устройството впечатли потребителите и технологичните специалисти. Според актуални пазарни анализи през второто тримесечие S8 е бил най-продаваният смартфон в света. И изглеждаше, че Galaxy Note 7 е забравен.

Досега. В сряда Samsung се осмели на ново начало и представи в Ню Йорк своя Galaxy Note 8. Логично -  концернът няма да остави с лека ръка пазара на т. Нар. фаблети – смартфони с особено големи екрани, на конкуренцията от Huawei, Apple или Google. Защото редица производители виждат сериозен потенциал в тази продуктова ниша.

„Никога няма да забравим случилото се от миналата година“, каза Ди Джей Кох, изпълнителен директор на мобилното поделение на компанията, в началото на представянето на новия апарат. Същевременно обаче подкрепата била толкова висока, че в компанията не можели да не вярват в успеха на серията Note.

Запазвайки бранда, Samsung пояснява, че Note 8 по-добро устройство и сигнализира, че смята, че проблемите с предишната версия са поправени. Заедно с Galaxy S двете серии са премиум устройствата в усилията на Samsung срещу Apple Inc. в битката за глобалния пазар на смартфони. Note също така ще помогне на базирания в Суон производител да окаже натиск върху конкурента си точно преди пускането на пазара на три нови модела iPhone през септември.

„Note 8 е може би най-важния смартфон в историята на Samsung", казва пред Bloomberg Нийл Маустон, изпълнителен директор на Strategy Analytics Inc. „След фиаското с батериите на Note 7 Samsung получи втора възможност от потребителите и компанията не трябва изпуска шанса". Дали това ще се случи, предстои да видим... 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:15 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още