Стрийминг услуги като Netflix и HBO Now не се интересуват дали потребителите си споделят паролите, но може и да започнат, пише в свой анализ Quartz.
Общо 12% от възрастните, които използват стрийминг услуги като Netflix, са правили това поне за една услуга, като са използвали регистрацията на някой, който не е от тяхното домакинство в някакъв момент, сочи ново проучване на Ройтерс.
Делът е по-висок сред зрителите на възраст между 18 и 24 г. Над една пета от младите хора са заемали чужда парола, показва проучването от юни, направено сред 4 400 възрастни в САЩ.
Ако Netflix осуети споделянето на пароли и превърне тези потребители в абонати, които си плащат, това ще донесе добра промяна за бизнеса ѝ.
Повече от половината от възрастните американци са заявили тази година, че са ползвали Netflix в домакинството, сочи проучване от януари на Leichtman Research Group. При 126 млн. домакинства в САЩ към 2016 г., по данни на Statista, това се равнява на около 68 млн. домакинства, които стриймват.
Ако 6% от тази аудитория, или 4 млн. домакинства, спрат да заемат пароли и се сдобият със собствен абонамент за Netflix, компанията може да генерира около 391 млн. долара повече годишно. При това в случая, в който всеки един от тези хора се абонира за най-евтиния план, който е 7,99 долара месечно в САЩ.
Допълнителните 391 млн. долара ще увеличат годишните приходи на Netflix, които бяха 8,8 млрд. долара през 2016 г., с близо 4,4%.
Стрийминг услугата вече се радва на повече от 20% ръст на годишна и на тримесечна база през последните 3 години. Анализаторите обаче очакват този темп да се забави през следващата година, тъй като започва насищане на домакинствата абонати. По данни от последното тримесечие Netflix има повече от 50 млн. американци абонати, а наскоро премина границата от 100 млн. в глобален план.
Анализаторите от FactSet оценяват, че приходите на Netflix за второто тримесечие ще нараснат с 31% на годишна база до 2,8 млрд. долара. Компанията ще обяви финансовите си резултати на 17 юли.
Дори с този малък дял на хора, които споделят паролите си, 390 млн. долара може да е оптимистична прогноза. Делът на тези, които дават паролите си, може да е по-малък от този, определен от Ройтерс, както и от 6-те процента по данни на Quartz. Част от домакинствата абонати също може да имат повече от един акаунт в Netflix. А и е малко вероятно Netflix да превърне всеки от ползващите чужди пароли в абонат.
Ако Netflix се справи с този проблем, тези, които са заемали пароли, ще трябва да преценят доколко услугата си струва за тях. Те може да не искат да плащат за услугата, ако вече са абонати на Amazon Prime или Hulu например.
Това обаче показва колко пари губи в момента Netfliх, както и възможностите за нови приходи на компанията през следващите години, когато растежът на вътрешния ѝ пазар започне да се забавя. Засега абонатите могат да са спокойни.