Американската технологична компания Apple “почти сигурно“ проучва как може да изгради цяла кола, но вероятно ще трябва да си партнира с производител на автомобили заради сложността по създаването на превозно средство, твърди анализатор, цитиран от CNBC.
Коментарите идват, след като наскоро беше разкрито, че технологичният гигант е получил разрешение да тества самоуправляващи се коли в Калифорния.
Отдавна се носят слухове, че Apple работи по кола, с кодово име Project Titan. Скорошните новини обаче предполагат, че тя се е отказала от тези амбиции и вече няма желание да изгражда цял автомобил. Вместо това фокусът ѝ ще падне върху създаването на софтуер, който да задвижва автономни коли.
Джийн Мънстър, бивш анализатор в Piper Jaffaray, по-късно основател на компанията за рисков капитал Loup Ventures, твърди, че „мечтаната кола“ на Apple е тази, в която компанията притежава едновременно софтуера и хардуера.
Но да направи с кола това, което направи с iPhone, би било трудно за концерна.
"В един идеален свят, автомобилният проект на Apple ще включва изграждането на истински автомобил от компанията, чрез комбинирането на хардуер и софтуер“, написа в блога си експертът.
"В действителност сложността на проектирането и произвеждането на превозно средство може да накара компанията да си партнира сериозно с фирма от автомобилния сектор или с друг партньор, каквито бяха усилията ѝ с Apple TV – да вкара технология на Apple във вече съществуващ продукт“, допълва той.
В момента Apple има операционна система за коли, наречена CarPlay, благодарение на която потребителите могат да достъпват софтуер на екран в превозното средство, така че да използват приложения или да изпращат съобщения. Мънстър посочва, че Apple има необходимите компоненти, за да интегрира тази технология с други, като гласовия асистент Siri, което ще бъде ключово за безпилотните коли.
Но един партньор в производството вероятно ще бъде необходим, защото „автомобилният пазар предлага предизвикателства, които Apple може да не успее да преодолее от хардуерна страна“, посочва експертът.
Точно както Foxconn прави iPhone по дизайна на Apple, партньорствата с компании, които могат да правят коли, може да са пътят, който технологичният гигант е избрал. И все пак Apple е доста назад спрямо компании като Tesla и Google, които вече имат автономни коли. Apple може да е години назад в завършването на дизайна на колата си, коментира Мънстър.
преди 7 години Залагам на Бош+Нвидия :-) защо е лесно да се намери отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години същата статия можеше да се напише и преди първия И-фон и пак вероятноста да е вярна щеше да е същата ... просто чешене на езика на някакъв си "пишман експерт". Ако ябълките искат ще го направят, имат и ресурс и човешки капитал ... така че подобни експерти може да се самообесят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А ако не е масово - няма смисъл да се прави. Защото в случая става дума за огромни капиталовложения. Автомобилът и органите му на управление трябва доста да се променят, за да стане той автономен. Моето лично мнение е, че автономните автомобили, доста време след пускането им в производство ще бъдат само екзотични играчки. И чак след това ще можем да си отговорим категорично на въпроса дали ще имат масово бъдеще или не. Защото с някои неща, които на времето изглеждаха много перспективни на човечеството не му се получи. Наложи се да се откажем от свръхзвуковите пътнически самолети. Много опити бяха правени и с летящи автомобили. Някои напълно успешни. Но високата цена проваляше всичко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години По мое мнение на автономните автомобили последните им проблеми са технологичните. Безспорно е, че такава кола МОЖЕ да се направи. Много по-големи проблеми ще са законодателните, защото законодателството ще трябва да се промени много. В Германия вече приеха закон, според който на волана на "автономния" автомобил трябва да има човек, докато той се движи. Това автоматично превръща автомобила от автономен на автомобил на автопилот. Което са две големи разлики, както казват в Одеса. И тук съвсем естествено възниква въпроса колко ПАРИ ще струва екстрата, която освобождава водача от задължението да върти волана и да натиска ***. За да има смисъл цялата работа - не трябва да е много скъпо. Защото след като така или иначе на водача ще му се налага да следи за пътя и участниците в движението мнозина ще предпочетат да вършат и останалата работа сами вместо да плащат за някаква машина да им я върши. В случая заставаме пред дилемата - ако е скъпо няма да е масово. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Компанията с най-голям шанс да създаде първият на 100% автономен сериен автомобил е Тесла. Причината за това е много елентарна! Тесла е единствената компания в света, която има близо 100 000 тестови автомобила движещи се в реални условия. Всеки автомобил на Тесла с полуавтономен режим на управление, реално е тестова кола за автономните автомобили.Тестове с 1-2 коли, като тези на Гугъл никога не могат да доведат до желания резултат, да имаш софтуер подготвен за всякакви много редки, но критични ситуации на пътя! отговор Сигнализирай за неуместен коментар