На Синко де Майо милиони потребители на Snapchat охотно превръщат своите селфита в реклами на Taco Bell. Филтърът за добавена реалност на приложението, известен в услугата като Lens, им позволява да виждат главите си във формата на гигантско, клатушкащо се тако със салата и домати, както и с логото на веригата за бързо хранене. В деня, в който е пуснат, филтърът достига 224 млн. преглеждания, пише Bloomberg.
Това е типът креативност и резултатът, на който разчита компанията майка на Snapchat – Snap Inc., твърди главният изпълнителен директор Евън Шпигел. По време на обявяването на първите тримесечни финансови резултати на компанията след първичното ѝ публично предлагане анализаторите изразиха опасения, че растежът на броя нови потребители на Snapchat се забавя. Акциите на компанията понесоха удар. На 10 май, когато бяха представени резултатите, Шпигел заяви, че неговата услуга позволява на хората да бъдат креативни по начини, каквито не се предлагат в конкурентните платформи.
Въпреки че Snapchat създаде този тип забавни предложения с добавена реалност, след това те бяха копирани от услугите на Facebook. Сега Шпигел ще трябва да се надява, че неговото най-ново оръжие ще е трудно за копиране.
На 15 май Snapchat започна да пуска промоционално Lens, включвайки забавни елементи, като такос, сгради, различни орнаменти и други, които биват позиционирани върху снимките и видеата на потребителите, а не само върху лицата им.
За първи път Snap продаде и реклами с Lens за по-малки публики спрямо тези при националните сделки. Въпреки че кампания като тази на Taco Bell обикновено струва на рекламодателя между 300 хил. и 700 хил. долара, една национална кампания за по-насочени към реалния свят реклами може да струва с около 30% повече, твърдят източници, запознати с въпроса. Това е една пета от цената на 30-секунден клип на Super Bowl.
Една от първите нови промоционални опции позволява на потребителите да заснемат кадър, обграден от рисунки на слънце, облаци и цветя. В единия ъгъл е заглавието на „Everything, Everything” - романтичен тинейджърски филм, който Warner Bros. Entertainment и MGM Studios ще пуснат на 19 май. Това е начин за експеритментиране с добавена реалност в сферата на реклама, която кара младите зрители да игнорират телевизията, твърди Блеър Рич, президент на Warner Bros., отговарящ за световния маркетинг.
"Всеки, който работи в тази сфера, знае, че добавената реалност е ключов компонент на бъдещето“, коментира Рич.
Освен това Snap използва нови географски филтри, за да добавя имената на местни училища към рекламата на “Everything, Everything”, допълва тя. С други нови филтри потребителите могат да добавят филмови герои към снимките си, да поставят анимационни облаци или да играят игри.
Snap твърди, че обединява звездите в своите творчески екипи с най-големите рекламодатели за тези кампании, включително такива с Netflix и Dunkin’ Donuts. Това е процес, който иска доста работа и отнема месеци, твърди Салвадор Падрон, старши маркетинг директор на PepsiCo, чиято кампания в Snap ще стартира това лято. Според Падрон все пак си струва да направиш нещо интерактивно, за да достигнеш 18-24-годишните. Snap твърди, че една трета от потребителите на Snapchat използват Lenses и геофлитри дневно.
Този тип високи инвестиции в реклама могат да помогнат на Snap временно, но не става ясно дали Facebook няма да приложи същите трикове, както и дали функцията с такото ще насочи потребителите към Taco Bell, твърди Хари Каргман, главен изпълнителен директор на компанията за разработка на мобилни реклами Kargo. “Всеки иска да опита новото нещо“, твърди Каргман. „Ако не се представи добре, цялото любопитство ще се изпари“, заключава той.