IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Въпросът за всеки тех стартъп – как да участва на Disrupt на TechCrunch

Стартиращите компании трябва да се фокусират основно върху разработването на продукта си, върху маркетинга и изследователската и развойната дейност

08:57 | 15.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Щандовете на Disrupt&nbsp;струват около 2-3 хиляди долара. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Щандовете на Disrupt струват около 2-3 хиляди долара. Снимка: Ройтерс

Всяка година технологичната конференция Disrupt събира най-добрите и най-прозорливите предприемачи, инвеститори, хакери и технологични фондове на едно място. Но какво е усещането да си на едно място с най-важните инвеститори в технологичната индустрия?

„За мен е голяма чест да бъда в Сан Франциско и да участвам в Disrupt, организирана от TechCrunch. Тук виждаме най-добрите предприемачи, проекти и стартъпи. Те представят своите технологии и иновативни бизнес модели. Много се радвам, че съм тук и ще мога да представя нашите нови проекти и технологии“, казва по време на участието си в Update на Bloomberg TV Bulgaria Владислав Тисленко, главен изпълнителен директор на стартъпа Concepter.

Disrupt е сцена, на която всяка стартираща компания иска да участва. Но не всеки дебют е успешен. Как организаторите избират компании за това събитие?

„Стартъпите изпращат своите молби годината преди изданието на Disrupt на TechCrunch. От конференцията се опитват да намерят най-добрите стартъпи и да изберат най-добрите таланти и най-обещаващите технологии. В Украйна имаше надпревара за стартиращи компании, в която участват най-добрите 10 стартъпа. Тези 10 бяха избрани от над 200 участници и получиха покани за Disrupt. Получихме малка отстъпка от билетите и дойдохме тук, за да представим технологиите си. Мога да ви кажа, че е много трудно да спечелите място тук, дори да имате добър продукт, добър екип и презентация. Хиляди компании се опитват да дойдат на изложението, но все пак е възможно да участвате в Disrupt“, казва Тисленко.

По думите му това е най-доброто място за една технологична компания и вероятно е най-добрата конференция, в която такава млада компания може да участва. Там са най-способните инвеститори и най-подходящите технологични компании, с които може да се сформират партньорства.

Съществува мнението, че за младите стартъпи е достатъчно да участват в малък брой технологични конференции, да наваксат с тенденциите в сферата и след това да се фокусират върху продукта си. Дали Тисленко е съгласен с тезата?

„Да, отчасти. Стартиращите компании трябва да се фокусират основно върху разработването на продукта си, върху маркетинга и изследователската и развойната дейност. Така те могат да достигнат до най-доброто решение за нишата, към която са се насочили. Но конференциите са добро място за млади компании, защото могат да създадат нови контакти, да привлекат инвестиции или да открият партньори“, казва още той. 

На подобно мнение е и Елън Хует от Bloomberg Сан Франциско.

„Мисля, че причината, поради която много стартъпи или се представят, или си купуват щанд на Disrupt е, че тук се събират много хора, мястото е в Сан Франциско за разлика от CES, която се провежда в Лас Вегас и е по-скоро насочена към хардуер. Тук обаче можете да видите бизнеси от всякакъв тип, малки и големи. Един от бизнесите, които ми се стори особено забавен, беше този на компания, която произвежда компютри за кучета. Ако кучето ви се почувства самотно, то има таблет, на който може да докосне екрана и да играе игри като Fruit Ninja. Можете да видите наистина забавни идеи и хората посещават конференцията, за да видят какви новости има, така че за много стартъпи това е подходящото място, където могат да бъдат забелязани... И въпреки че щандовете струват около 2-3 хиляди долара, те предоставят нещо по-ценно на малките стартъпи – името ти се чува“, казва Хует.

Вижте повече в новото издание на UpDate!

Изминали издания на UpDate гледайте тук.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:21 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още