За рекламодателите огромната онлайн аудитория на Google прави платформата едно от първите места, на които да стартират своите онлайн маркетингови кампании. Другото място е Facebook.
Разходите на клиентите на Merkle за реклами във Facebook са скочили със 71% през първото тримесечие спрямо година по-рано. Тези рекламодатели получават около 70% от своя онлайн трафик от Facebook и това не се е променило през последните години, въпреки ръста, който отбелязаха конкуренти като Snap, посочва Балар.
Facebook и Google привлякоха 77% от американските разходи за дигитална реклама. Това е със 72% повече спрямо 2015 г. според скорошен анализ на данни на Бюрото по интерактивна реклама, направен от Pivotal Research Group.
За рекламодателите е „по-лесно да концентрират бюджетите си върху по-малък брой играчи. По-лесно е за управление“, коментира Браян Уейзър, анализатор на Pivotal.
Рекламодателите отдавна говорят за „двупола“, който се наблюдава в дигиталната реклама. Но те продължават да дават пари на Google и Facebook. Това се дължи предимно на факта, че малко други места предлагат възможност за достигане до много хора, предлагат канали за таргетиране на потребителите и добра възвращаемост. Тези предимства само се мултиплицират, докато технологичните компании растат.
Новият рекламен бизнес на Verizon Communications “може да размърда нещата, но никога няма да бъде първата спирка на рекламодателите“, посочва Уейзър. Когато Google и Facebook се запознаят първи с всичко, те виждат колко планират да похарчат рекламодателите на други места и могат да им продават други услуги и инструменти, твърди анализаторът.
Част от рекламодателите твърдят, че реалната трета алтернатива може да е интернет гигантът Amazon. Най-големият онлайн търговец на дребно все още не е водеща дестинация за дигитална реклама, но в при обявяването на финансовите резултати миналата седмица главният финансов директор Браян Ославски отчете „значителен растеж“ на този бизнес. Компанията за проучвания Emarketer очаква компанията да генерира повече приходи от дисплейна реклама от Twitter до следващата година.
Дори и така, по-голямата част от ръста на приходите на Amazon за първото тримесечие идват от дела ѝ на пазара на дребно, тъй като все повече хора пазаруват онлайн, отколкото в магазините. Това доведе до рекорден темп на фалити на търговци на дребно миналата година, въпреки ръста на американската икономика и големите потребителски разходи.
Когато разходите на потребителите преминат 20% от общите им разходи в категория, за физическите магазини е трудно да оцелеят, а Amazon лесно разширява пазарния си дял, твърди Гуру Харихаран, главен изпълнителен директор на Boomerang Commerce, която прави софтуер за големи търговци на дребно. Amazon е свикнала да се насочва само към категории в търговията, които вече се насочват към онлайн пространството, което ѝ дава възможност да набира инерция спрямо конкурентите, допълва той.
Подобно на Google, която представи смартфона Pixel, за да си осигури директна връзка с потребителите, Amazon пусна умните колонки Echo, за да насърчи потребителите да купуват услуги и продукти от нейния уебсайт. Разработчиците на софтуер се насочват все повече към хардуер, за да подхранват своите машини за пари.