Разширената реалност е по-малко познат братовчед на виртуалната реалност. Последната получава повече внимание, защото напълно потапя потребителите в друг свят и е по-привлекателна за онези, които играят игри. До момента очилата за виртуална реалност, като Oculus и HoloLens, са нишов, а не масов продукт. Apple вярва, че разширената реалност ще се продава по-лесно, защото не е толкова натрапчива. Коментирайки очилата за виртуална реалност през миналата година, Кук заяви, че според него по-малко хора биха предпочели „да бъдат затворени в нещо“.
Изграждането на успешен AR продукт скоро няма да бъде лесна задача, дори за компания, известна със своите тънки и здрави устройства. Apple ще трябва да надмине сегашните продукти, като пусне нещо малко и мощно.
Добавянето на функции за добавена реалност в iPhone няма да е голям скок. Създаването на очила ще е далеч по-трудно. Подобно на Apple Watch, те вероятно ще са свързани с iPhone. Тук ключово остава съдържанието. Ако очилата с добавена реалност на Apple нямат полезни приложения, привлекателни игри и интересно медийно съдържание, защо някой би ги носил? Освен това въпросните устройства ще изискват нова операционна система и дори нов чип. В крайна сметка Apple ще трябва да направи така, че устройството да е достатъчно евтино, за да може да се пласира на масовия пазар.
Отвъд това, че нае много експерти, Apple се зае и с ключови придобивания. През 2015 г. тя купи Metaio, която разработва софтуер за AR. Бившият главен изпълнителен директор на Metaio Томас Алт в момента работи в екипа за стратегически сделки на Apple, който решава в кои технологии да се инвестира. Миналата година Apple придоби и FlyBy Media, която прави софтуер за камери с разширената реалност. Кук дори е посетил офисите на Magic Leap миналото лято и показа интерес към технологиите за AR, които тя разработва, твърдят източници. Magic Leap отказва да коментира.
Стотици инженери вече са заети със задачата, включително такива от екипа, правещ камерите за iPhone. Те работят по свързани с разширената реалност функции за смартфона, допълват източниците. Една от опциите, които Apple проучва, е възможността да направите снимка, а след това да промените дълбочината на кадъра и на специфични обекти на по-късен етап.
Очилата все пак остават във фокуса на Apple. Създаването на достатъчно добри очила ще бъде ключово на компанията, разбира се. Носимите устройства обаче са трудна категория. Първият опит на Apple в тази област – Apple Watch, не успя да се превърне в масов хит. Освен това никой вече не си спомня за Google Glass, за които толкова се говореше през 2014 г. За пореден път Apple предприема добре познатата си стратегия – да остави други да бъдат пионери в дадена област, а след това тя самата да започне да доминира на техния пазар.
преди 7 години Оште малко коментарчета1)Световният пазар на продукти за AR ще нарасне с 80% до 165 млрд. долара до 2024 г. Може, ако долара се обезцени като лева през 97ма. :D иначе има да ги сънуват тия милиарди2)Ако очилата с добавена реалност на Apple нямат полезни приложения, привлекателни игри и интересно медийно съдържание, защо някой би ги носил? Щото на тях пише Apple и всички знаят че струват 2000 лева ДИИИ ГЪЗАР МАЙКА3) В крайна сметка Apple ще трябва да направи така, че устройството да е достатъчно евтино, за да може да се пласира на масовия пазар. КО? Евтино, масов пазар и Apple? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Я мислум че му се вика добавена реалност ама... ТЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар