Хардуерът е част от отговора. Snap е привлякла хардуерни експерти от Apple, Google, Nest и Motorola, сочи анализ на профилите им в LinkedIn.
Миналата пролет Snap нае около 300 специалисти в сферата на хардуера, разширената и виртуалната реалност, в рамките на един месец, твърди бивш служител на компанията. Освен това създаде Snap Labs – група, която ще работи по тайни проекти. Нейните членове разглеждат възможностите за придобивания в области, като носимите камери, лицевото разпознаване и 3D сканиращата технология, твърдят източници, запознати с въпроса.
Очилата Spectacles се родиха благодарение на придобиването на стартъпа Vergence Labs през 2014 г. Устройството изненада дори ранните инвеститори в Snap, които твърдят, че в не са залагали на хардуера, когато са се насочили към компанията.
"Беше продукт за изчезващи съобщения и това“, коментира Джереми Лиу, партньор в Lightspeed Venture Partners. Подобно на другите инвеститори, той похвали пускането на Spectacles на пазара.
От 2014 г. насам Snap придоби 10 стартъпа, твърдят фирми, следящи подобни сделки.
Инвеститори, които не се интересуват от бързи резултати
Инвестициите в проучвания и развитие на Snap са много по-висок дял от приходите на компанията, отколкото тези на Facebook и Twitter преди двете компании да станат публични. Един от резултатите от тази инвестиция е вълната от заявки за патенти – около 46 общо, твърди компанията за проучвания CB Insights.
Един от бившите служители на компанията твърди, че Snap работи по установяването на начини за превръщането на данните, които събира от функцията Memories за запазване на снимки, в приложения за разширена реалност или лицево разпознаване.
Spectacles “отварят вратата към разширената реалност“, твърди Елшешай. „Това е различна посока за компания, от обикновеното разширяване на социалната ѝ мрежа“.
Популярността на Spectacles накара потребителите да заобичат още повече Snapchat, посочва още той, но продължава да стои въпросът дали толкова нишов продукт може да задвижи растежа на броя нови потребители, от който Snapchat се нуждае в дългосрочен план.
Най-голямата пречка пред иновациите на Snap обаче може да е загубата ѝ. Миналата година тя загуби 515 млн. долара при 404 млн. долара приходи от продажби.
Подобно на Amazon.com, Snap очаква публичните инвеститори да позволят на компанията да губи пари с години, с обещанието, че по-големите инвестиции в иновации ще се отплатят на по-късен етап.
По думите на Елшешай Snap ще се нуждае от инвеститори, които не се интересуват какво се случва в краткосрочен план.