Първата самостоятелна мобилна игра на японския разработчик Nintendo постави рекорд за брой сваляния, но играчите показват нежелание да платят еднократната сума за отключването на пълния брой нива, което доведе до недоволството на инвеститорите и те изпратиха акциите на компанията до едномесечно дъно, предава Ройтерс.
“Super Mario Run” достигна 25 млн. сваляния само четири дни след премиерата си на 15 декември в 151 страни, генерирайки брутни приходи от продажби в размер на 21 млн. долара, сочат данни на компанията за анализи Sensor Tower.
Но акциите на Nintendo загубиха 11% от стойността си след пускането на най-новата игра на компанията, която включва един от най-емблематичните герои на бранда. Причина за това станаха множеството негативни отзиви на потребителите, които преди всичко се оплакват от факта, че трябва да платят еднократно 9,99 долара - един необичаен досега модел.
“Mario е може би най-популярният игрови франчайз в света, но до момента виждаме, че само 8% от тези, които опитват играта, плащат наистина за нея”, твърди анализаторът на Sensor Tower Спенсър Габриел. Той не смята, че това е свързано с качеството на играта, а по-скоро със стойността, в сравнение с безплатните игри, които предлагат повече съдържание с възможност играчите да плащат малки суми за отделни елементи.
“Super Mario Run” е безплатна за сваляне и за играене на първите три нива. Тя е достъпна в App Store, като в Япония има рейтинг от 2,5 звезди от общо пет и 1095 отзива до момента.
“Това е приложение, което се плаща, но е рекламирано като безплатно”, пише потребител. “Трябва да платите след като играете 10 минути. Не ми пречи да платя, но сумата е малко висока. Това е разочарование след толкова големите очаквания”.