IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Airbnb, Uber и Snap трябва да покажат, че са повече от компании с една услуга

Насочвайки се към IPO, те се опитват да докажат на инвеститорите, че са готови да търсят растеж и в нови области

17:11 | 12.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Пускането на пазара на очилата Spectacles този месец създаде вълнения около компанията. Това се случи само няколко дни преди подаването на документите за IPO-то. Очилата се предлагат във вендинг машини, а появата им накара фанатичните фенове на Snapchat да се редят с часове на опашки, за да си купят новото устройство.

Говорителката на Snap отказва да коментира плановете на компанията за IPO.

Най-очакваното IPO може би е това на Uber, която през последните няколко години направи стъпки за разширяване на бизнеса си от приложението за наемане на коли до компания за градски транспорт, която описва себе си, като "променяща логистичната структура на градовете".

Uber не е разкривала планове за първично публично предлагане, но при оценка от 68 млрд. долара започна да разработва самоуправляващи се коли, да експериментира с доставки на храни и планира да навлезе в бизнеса с товари през следващата година. Говорителят ѝ обаче отказва да коментира темата.

Оценената на 30 млрд. долара Airbnb миналия месец заяви, че нейният уебсайт за наемане на квартири вече ще предлага преживявания, като уроци по скейтборд и фотосесии, за около 200 долара. Тя тества услугите от около две години. Новите услуги могат да помогнат за намаляването на последиците от регулаторните предизвикателства, които заплашват растежа на основния ѝ бизнес.

Airbnb коментира, че няма планове за скорошно IPO, а говорителят ѝ отказва да коментира въпроса.

"Ако искаш да си компания за 30 млрд. долара, трябва да покажеш, че можеш да играеш на повече от един пазар", коментира Венки Ганисън, управляващ директор на Menlo Ventures, инвеститор в Uber. "Провеждаме разговори с компаниите от нашето портфолио за това как ще намерят нови възможности за генериране на приходи, които допълват основната им дейност и могат да им помогнат да намерят нови клиенти".

Изключително важно за успешното IPO е представянето на главен изпълнителен директор (често и основател на компанията), с големи амбиции, по примера на Amazon.com, твърди Хауард Морган, партньор във фирмата за рисков капитал First Round Capital, също инвеститор в Uber. По думите му инвеститорите искат да вярват, че инвестират в лидер с визия, а не просто в някой, който има оперативни умения.

Съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг насочи компанията си към придобиването на платформата за споделяне на снимки Instagram за 1 млрд. долара малко преди IPO-то на Facebook през 2012 г.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:35 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още