По време на конференция на Airbnb в Лос Анджелис миналия месец главният изпълнителен директор на компанията Браян Чески заяви, че неговата фирма ще „превърне пътуването отново в магия“.
Airbnb вече не е просто уебсайт за споделяне на домове, коментира той пред стотиците гости в Orpheum Theater. Той ги призова да мислят за компанията като за „цялостна туристическа агенция“, място за намиране на екскурзии, за резервации в ресторанти и евентуално за запазване на полети и наемане на коли.
Думите му имат за цел да развълнуват наемателите на жилища и организаторите на туристически турове, но могат да имат и допълнителна цел - да въздействат и на публичните инвеститори.
Докато натискът за първично публично предлагане става все по-голям, технологичните стартъпи с изключително високи пазарни оценки създават странични бизнеси и предизвикват ново говорене, което показва, че са нещо повече от просто един продукт, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Компании като Airbnb, Uber Technologies и компанията майка на Snapchat - Snap, си поставят за цел да успокоят инвеститорите, които може би са притеснени за потенциалния застой на ръста на продажбите. Ключът се крие в създаването на история за дългосрочен растеж, предполагаща, че компанията може да се насочи отвъд основния си бизнес.
“Предизвикателство за всяка компания, която се стреми към IPO, е да убеди инвеститорите, че си заслужава ескпоненциалната оценка”, коментира Лиз Байер, партньор в Class V Group, компания, която съветва фирми при листването им на борсата. “Така че, ако можете да покажете, че можете да създадете бизнес на нов пазар, това е особено важно”, казва тя.
2016 г. беше свързана със застой на пазара на IPO-та. Досега 109 компании са се листнали в САЩ, набирайки 23,2 млрд. долара, според Dealogic. За сравнение, по същото време на миналата година първично публично предлагане бяха направили 174 компании, набрали 36,2 млрд. долара.
Snap може да бъде добър старт за IPO пазара през следващата година с дебюта си на борсата при оценка, достигаща 25 млрд. долара, твърдят източници, запознати с въпроса. Четиригодишната компания е подала конфиденциално проспект за IPO, писа по-рано миналия месец Wall Street Journal. Според изданието фирмата е провела и серия от срещи с потенциални инвеститори.
Допреди три месеца базираният в Калифорния стартъп беше известен само с чат приложението си с изчезващи съобщения Snapchat. През септември неочаквано той съкрати корпоративното си име на Snap и се насочи към хардуера, предлагайки струващи 130 долара очила с камера, и започна да се нарича компания за камери.
"Вярваме, че преоткриването на камерата представлява най-добрата възможност да подобрим начина, по който хората живеят и общуват", посочва Snap на уебсайта си.